سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری عربستان در چین

شرکت آرامکو عربستان قرار داد سرمایه‌گذاری مشترکی را به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار با شرکت‌های چینی منعقد کرد.
کد خبر : ۹۷۴۱۲
بن سلمان

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، شرکت نفت آرامکو عربستان و شرکت های چینی توافقنامه ای را برای توسعه یک مجتمع پالایشگاهی و پتروشیمی مشترک به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار در سفر دو روزه بن سلمان از پکن منعقد کردند.


در همین حال آرامکو و شرکت صنایع شمال چین که موسوم به نورینکو است به همراه پانجینگ سینسن توافق بزرگترین سرمایه گذاری مشترک خارجی چین را انجام دادند. این مجتمع در شهر پانجینگ احداث خواهد شد.


این پروژه یک پالیشگاه ۳۰۰ هزار بشکه ای در روز است. شرکت نفت آرامکو عربستان ۳۵ درصد از این سرمایه گذاری را عهده دار است و شرکت نورینکو و پانجین هر کدام به ترتیب ۳۶ درصد و ۲۹ درصد سهم مشارکت در سرمایه گذاری دارند. آرامکو عهده دار تامین ۷۰ درصد از خوارک این پالایشگاه شده است. آرامکو همچنین قرار دادی را برای خرید ۹ درصد از سهام این پالایشگاه امضاء کرده است.  


بر پایه این گزارش، به دنبال قتل خاشقجی در سفارات عربستان در ترکیه و محکوم شدن این عمل توسط شرکای عربستان، اکنون چین مکان جذابی برای سعودی ها به منظور سرمایه گذاری تبدیل شده است.


در ابتدای ماه جاری میلادی هم وزیر انرژی عربستان گفته بود که این کشور سرمایه زیادی دارد و نیاز به پیدا کردن مکان های پُر سود برای سرمایه گذاری دارد و چین مکان عالی برای سرمایه گذاری به دلیل بازار برزگ و بهبود فضای اقتصادی خود برای عربستان است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها