اردوغان: ترکیه پولی را از IMF نمی‌گیرد/پرونده صندوق پول بسته است

رییس جمهور ترکیه گفت: موضوع صندوق بین المللی پول بسته شده و دیگر باز نخواهد شد و ترکیه وامی را از صندوق نخواهد گرفت.
کد خبر : ۹۷۴۱۵
واشنگتن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از هاریات، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، افزود: ترکیه نمی‌خواهد با گرفتن پول از صندوق بین المللی پول به مخمصه بیافتد. وی گفت: در نشست داووس به رییس صندوق بین المللی پول گفتم که شما نخست وزیر ترکیه نیستید. شما شغلی برای اداره ترکیه ندارید، پول خود را بگیرید و کاری به بقیه امور نداشته باشید.


رییس جمهور ترکیه گفت: وقتی زمام امور را به دست گرفتم، آنکارا ۲۳.۵ میلیارد دلار به صندوق بدهکار بود و الان گروه مخالف و حزب خلق جمهوریخواه در صورت بدست گرفتن زمام امور، خواهان گرفتن وام هستند.  


در اوایل ماه جاری میلادی رجب طیب اردوغان گفته بود که آنکارا موضوع صندوق بین المللی را بسته است و قصد باز کردن آن را دیگر ندارد. ترکیه بدهی خود را با صندوق پول در سال ۲۰۱۳ میلادی تسویه کرد و اکنون در میان معدود کشورهایی است که بدهی به صندوق بین المللی پول ندارد.


بر پایه این گزارش، آنکارا متوسل شدن به صندوق بین المللی پول را برای گرفتن وام باوجود مشکلات اقتصادی پیش رو رد کرده است. همچنین سال گذشته لیر ترکیه بیش از ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و تورم این کشور به بیش از ۲۰ درصد رسید که علت اصلی آن به تحریم ها و تعرفه های اعمال شده از سوی واشنگتن علیه آنکار بر می‌گردد.





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها