13 اسفند 1397 - 08:51
ایبِنا بررسی کرد؛

افزایش فروش سفته و برات در شهر تهران

طبق آمار بانک مرکزی حدود ۳۹۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال سفته و برات در ۱۰ ماه اول سال ۹۷ در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۳.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر : ۹۷۷۶۸
سفته

به گزارش خبرنگار ایبِنا، براساس آمار بانک مرکزی، بالغ بر ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سفته و برات در دی ماه ۹۷ در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه قبل به ترتیب ۳۲.۲ درصد و ۲۷.۷ درصد افزایش داشته است. همچنین در ۱۰ ماه اول سال۹۷ حدود ۳۹۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۳.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.


آمار سفته و برات واخواست شده در شهر تهران


طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در دی ماه ۱۳۹۷ معادل ۷۰۰ هزار برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۲۹۵ میلیارد ریال در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۹۳.۳ و ۱۶۰ رسید که در مقایسه با ماه قبل به ترتیب ۶.۱ درصد و ۴۵.۱ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۱.۶ درصد و ۱۱۱.۶ درصد افزایش داشته است. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در دی ماه ۱۳۹۷ به عدد ۱۷۱.۴ رسید. عدد شاخص مذکور در دی ماه ۱۳۹۶ معادل ۹۸.۶ بوده است.


در ۱۰ ماه اول سال ۱۳۹۷ معادل ۶ هزار و ۹۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۲۴۱۱ میلیارد ریال در شهر تهران واخواست شد. در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به عدد ۸۶ و ۱۳۰.۷ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۷.۸ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۴۶.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در ۱۰ ماه اول سال ۱۳۹۷ به عدد ۱۴۳.۴ رسید. عدد شاخص مذکور در ۱۰ ماه اول سال ۱۳۹۶ معادل ۹۸.۲ بوده است.




برچسب ها: تهران سفته برات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر