کسری بودجه چین به ۴۱۱ میلیارد دلار می‌رسد

کمیسیون توسعه مالی و اصلاحات چین اعلام کرد کسری بودجه این کشور در سال جاری میلادی به بیش از ۴۱۱ میلیارد دلار خواهد رسید و تولید ناخالص داخلی هم تقریبا به ۶ تا ۶.۵ درصد تنزل پیدا می‌کند.
کد خبر : ۹۷۸۶۲
یوآن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، کمیسیون توسعه ملی و اصلاحات چین اعلام کرد انتظار می‌رود رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال جاری میلادی به ۶ تا ۶.۵ درصد کاهش پیدا کند؛ در حالیکه رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۸ میلادی ۶.۶ درصد ثبت شده بود.


همچنین این نهاد اعلام کرد تولید ناخالص داخلی چین در سال ۲۰۱۹ میلادی در حدود ۶ تا ۶.۵ درصد خواهد بود. رشد اقتصادی چین در سال گذشته میلادی به ۶.۶ درصد کاهش پیدا کرد که کمترین ضرب آهنگ ممکن از سال ۱۹۹۰ میلادی به بعد محسوب می‌شود.


همچنین تولید ناخالص داخلی چین در سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل به ۶.۸ درصد کاهش پیدا کرد و این رقم برای سه ماه پایانی ۶.۴ درصد بود.



کمیسیون توسعه ملی و اصلاحات چین اعلام کرد نرخ تورم در سال جاری میلادی تقریبا ۳ درصد خواهد بود که این رقم برای سال ۲۰۱۸ میلادی ۲.۱ درصد ثبت شده بود.


شاخص قیمت مصرف کننده چین در سال ۲۰۱۹ میلادی ۳ درصد خواهد بود که همگام با انتظارات سال گذشته است. بر اساس این گزارش، کسری بودجه دولتی چین ۲.۷۶ تریلیون یوآن (در حدود ۴۱۱.۵ میلیارد دلار) یا معادل تقریبا ۲.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی چین خواهد بود.


نسبت کسری بودجه چین به تولید ناخالص داخلی این کشور در سال جاری میلادی حاکی از افزایش ۰.۲ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۸ میلادی دارد. کسری بودجه چین در سال گذشته میلادی ۲.۳۸ تریلیون یوآن معادل ۲.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر