15 اسفند 1397 - 09:56
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

ادغام به موقع ۵ بانک نیروهای مسلح/ اعتماد مشتریان افزایش می‌یابد

معاون اقتصادی رییس جمهور ادغام ۵ بانک نیروهای مسلح را اقدامی صحیح در برهه زمانی فعلی عنوان کرد.
کد خبر : ۹۷۹۰۳
نهاوندیان

محمد نهاوندیان در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره ادغام بانک های نیروهای مسلح در بانک سپه، اظهار داشت: افزایش توان بانک‌ها برای ارائه خدمات بانکی از جمله مسائل و اهداف دولت و حاکمیت بوده تا اعتماد مشتریان به سیستم بانکی کشور افزایش یابد.


وی افزود: به دلیل اینکه اعمال انضباط‌های مالی و تصمیم‌گیری برای بانک مرکزی در برخی مواقع به دلیل پراکندگی و تعدد واحدهای کوچک و پراکنده‌ سخت بود و لازم بود تصمیمی درست و مدیریتی در این رابطه اتخاذ شود.


معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: یک اقدام بسیار اساسی در این خصوص برخورد با موسسات اعتباری غیرمجاز بود که با سوء استفاده از اعتماد عمومی نارسایی‌هایی را ایجاد کرده بودند و حاکمیت و بانک مرکزی به ناچار و برای دفاع از حقوق مردم پا به میدان گذاشتند.


نهاوندیان ادغام بانک های نیروهای مسلح را گامی دیگر در این خصوص عنوان کرد و افزود: گام دیگر این است که در مجموعه بانک‌های موجود هم با یک نظارت دقیق تر و مستمر انضباط بیشتری ایجاد شود تا توانایی بانک‌ها افزایش یابد.


وی ادامه داد: ادغام در این برهه زمانی تصمیم بسیار به جا و صحیحی بود زیرا این تصمیم از این جهت مفید است که در عین اینکه نیازهای نیروهای مسلح به خدمات بانکی تامین می‌شود، دیگر نیازی به تصدی‌گری در این زمینه نیست و بانک سپه بانکی توانمند و ریشه دار در این زمینه است.


معاون اقتصادی رییس جمهور تاکید کرد: بی شک بدون هیچ تنشی در روابط با سپرده‌گذاران و سهامداران این انتقال انجام می شود و این حرکت یک ادغام بنگاهی منطبق با استانداردهای بین المللی است که می‌تواند به افزایش کارآمدی این ۶ بانک و سیستم بانکی کمک کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر