18 اسفند 1397 - 15:21
مدیرعامل بانک صنعت و معدن خبر داد؛

پرداخت ۱۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی زنجان

مدیرعامل بانک صنعت و معدن از پرداخت ۱۶۰۰ میلیارد ریال به واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان در ۱۱ ماهه سال ۹۷ خبر داد و گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به تسهیلات طرح رونق تولید است.
کد خبر : ۹۸۰۱۸
بانک صنعت و معدن

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، حسین مهری رییس هیأت مدیره و مدیرعامل این بانک که روز سه شنبه به استان زنجان سفر کرده بود در دیدار با کارکنان این بانک در شعبه ابهر با تأکید بر نقش مؤثر بانک صنعت و معدن در تأمین مالی صنایع این استان اظهار داشت: سرپرستی شعب بانک صنعت و معدن در اکثر استان‌ها رتبه‌های اول تا سوم را در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید کسب کرده اند و در سال جاری سرپرستی استان زنجان در پرداخت این تسهیلات، جایگاه دوم در بین بانک‌های استان را به خود اختصاص داده است.
مهری بیان داشت: از ابتدای طرح رونق تولید در سال ۹۵ تاکنون مبلغ ۱۵۷۹ میلیارد ریال در قالب این طرح از سوی بانک صنعت و معدن به صنایع استان زنجان پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین حجم سرمایه‌گذاری با حدود ۲۳۲ میلیون یورو مربوط به نیروگاه زنجان است که توسط این بانک از محل صندوق توسعه ملی تأمین اعتبارشده است.
مهری خاطرنشان کرد: حفظ سطح تولید و اشتغال موجود واحدهای تولیدی از اولویت‌های بانک صنعت و معدن است که با تأمین سرمایه در گردش این واحدها در صدد دستیابی به این مهم هستیم.
وی خاطرنشان کرد: دومین اولویت این بانک، تأمین اعتبار طرح‌های نیمه‌تمام است که این طرح‌ها به سرعت به بهره‌برداری رسیده و وارد چرخه تولید شوند و از هدر رفت منابعی که تاکنون در این پروژه ها صرف شده است، جلوگیری بعمل آید.
مهری افزود: اولویت بعدی بانک صنعت و معدن، تأمین اعتبار طرح‌های تکمیلی و توسعه‌ای واحدهای موجود است تا همگام با نیاز بازارهای هدف حرکت کرده و بتوانند سطح کیفیت و کمیت محصولات تولیدی را در سطح قابل قبول حفظ کنند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در خصوص ارائه تسهیلات به واحدهای تعطیل ‌شده گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در این خصوص تصمیم می‌گیرد و اگر واحدهای تولیدی تعطیل ‌شده، توجیه مالی، اقتصای و بازار داشته و فقط به دلیل نبود سرمایه در گردش تعطیل شده باشد به یقین از حمایت بانک صنعت و معدن برخوردار می‌شوند.
وی همچنین در ادامه برنامه بازدید از واحدهای صنعتی استان از شرکت های الکترود میکا، کیلوس و پویا ریس ابهر بازدید کرد و برای حل و فصل مشکلات این واحدها با صنعتگران و کارآفرینان به تبادل نظر و همفکری پرداخت.
شایان ذکر است، طرح های بزرگی همچون شرکت های پویاریس ابهر، کیلوس، فولاد کاران افق، سیمان خمسه، آرسام گرانیت غرب، کیان فولاد ابهر، ملات خشک زنجان، سرمه پود و رسا لوله پاسارگاد در این استان از سوی بانک صنعت و معدن تأمین مالی شده اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر