19 اسفند 1397 - 09:04
معاون اول رییس‌جمهور ابلاغ کرد؛

تمدید واگذاری اختیارات دستگاه‌های اجرایی به استان‌ها تا سال ۱۴۰۰

تصویبنامه هیات وزیران درخصوص واگذاری اختیارات دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال ۱۳۹۶ به واحدهای استانی مربوط در استان‌ها اصلاح و تا سال ۱۴۰۰ تمدید شد.
کد خبر : ۹۸۰۳۰
دولت

به گزارش خبرنگار ایبِنا، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۹۷.۱۲.۱۵ هیات وزیران در خصوص"اصلاح تصویبنامه موضوع واگذاری اختیارات دستگاه های اجرایی تا پایان سال ۱۳۹۶ به واحدهای استانی مربوط در استان‌ها"، طی نامه شماره ۱۷۰۰۶۱ در تاریخ ۹۷.۱۲.۱۸ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.


بر این اساس هیات وزیران تمدید مصوبه واگذاری اختیارات دستگاه‌های اجرایی به واحدهای متناظر استانی را تصویب کرد. گفتنی است، مطابق تصویب‌نامه دولت در سال ۱۳۹۵، برخی اختیارات دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارتخانه‌های کشور، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و تا پایان سال ۱۳۹۶ به واحدهای استانی مربوط واگذار شد.


با توجه به پایان یافتن مهلت مصوبه مذکور و نیز از آنجایی که واگذاری بخشی از اختیارات دولت به استان‌ها، حرکت در راستای تمرکززدایی، تقویت حاکمیت منطقه‌ای، تسریع در تصمیم‌گیری، افزایش بازدهی و افزایش مشارکت دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها را به همراه داشته است، پیشنهاد تمدید مصوبه مذکور تا پایان دولت دوازدهم سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر