20 اسفند 1397 - 12:02
رییس سازمان بورس:

رتبه بازار سرمایه باید از رتبه اقتصاد جلوتر باشد

رییس سازمان بورس در مراسم عملیاتی شدن سامانه جامع تسویه معاملات بورس های کالایی بخش انرژی با اعلام این که رتبه بازار سرمایه باید از رتبه اقتصاد جلوتر باشد، گفت: شفافیت اصل همیشگی بازار سرمایه است.
کد خبر : ۹۸۱۰۳
شاپور محمدی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شاپور محمدی اعلام‌کرد: معامله هر دارایی و برگه اوراق بهاداری در فضای خارج از بازار سرمایه غیرقانونی است، اعلام کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی با ایحاد یک بستر نظامند توانسته است همه معاملات بازار سرمایه را یکپارچه کند. وی در ادامه گفت: ارتقا، تسهیل و تسریع فرایندها و بهبود فضای کسب و کار هدف اصلی همه فعالیت ها در بازار سرمایه است.


نقش شفافیت


رییس سازمان بورس، شفافیت معاملات بزرگترین مزیت بازار سرمایه و کارکرد آن است. منصفانه بودن معاملات و برابری فرصت ها برای همه سرمایه گذاران نیز از جمله ویژگی های بورس است.


کاهش ریسک


کاهش ریسک ایفا و عدم ایفای تعهد یکی از مزیت های مهمی است که شرکت سپرده گذاری مرکزی با استفاده از همه سامانه ها و البته با سامانه جامع تسویه معاملات بورس های کالایی بخش انرژی نسبت به اجرای سیستماتیک آن اقدان می کند.


پایداری ساختارها


با سامانه جامع تسویه معاملات بورس های کالایی بخش انرژی حتی ریسک های عملیاتی نیز کاهش پیدا می کند که می تواند اعتماد و اطمینان خاطر پایداری را برای سرمایه گذاران شکل دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر