آمریکا بانک روسیه را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا دستور توقیف تمام دارایی‌های «وروفاینانس موسناربانک» روسیه را به دلیل کمک به شرکت نفت دولتی ونزوئلا داد.
کد خبر : ۹۸۱۴۴
وزارت خزانه داری آمریکا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا نام بانک اوروفاینانس موسناربانک روسیه را به فهرست شرکت ها و نهادهای تحریم شده در اداره اوفک (دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا) اضافه کرد.


این تحریم به دلیل همکاری این بانک روسی با شرکت نفت دولتی PDVSA ونزوئلا برای کمک و در ارتبط بودن با آن برای انجام تراکنش و انتقال وجه صورت گرفته است. وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تمام دارایی های این بانک در ایالات متحده که در اختیار افراد آمریکایی است که موسناربانک بیش از ۵۰ درصد مالکیت آن را دارد باید مصادره و به اداره اوفک گزارش شود.


اسیتون منوچینی وزیر خزانه داری آمریکا گفت: این اقدام نشان می دهد که ایالات متحده در مقابل موسسات مالی خارجی که تلاش به حفظ و حمایت از رییس جمهور نیکولاس مادورو کند، اقدام خواهد کرد.


ونزوئلا بعد از آنکه جوآن گوآیدو در ماه ژانویه خود را رییس جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرد دچار بحران سیاسی شده است. آمریکا گوآیدو را به عنوان رییس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخته است و بیش از ۵۰ کشور هم دنبال رو آمریکا در این تصمیم گیری بودند.


بر پایه این گزارش، نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا در دهم ژانویه ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی برای دومین بار به عنوان رییس جمهور این کشور سوگند یاد کرد و گوآیدو را عروسک خیمه شب بازی آمریکا معرفی کرد و گفت واشنگتن به دنبال کودتا در ونزوئلا است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها