22 اسفند 1397 - 08:42
گمرک ایران صادر کرد؛

جزییات دستورالعمل ۹ بندی ترخیص خودروهای وارداتی

گمرک ایران با تهیه و ابلاغ دستورالعملی ۹ بندی، برخی ابهامات گمرکات اجرایی درباره ترخیص خودروهای سواری وارداتی به کشور را رفع کرد.
کد خبر : ۹۸۱۷۶
خودرو

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در بخش هایی از بخشنامه ۹ بندی گمرک ایران پیرامون رفع ابهامات گمرکات اجرایی جهت ترخیص خودروهای سواری آمده است: در خصوص بند یک مصوبه مورخ ۹۷.۱۰.۱۶ مبنی بر لغو ثبت سفارش های خودرو (اعم از بانکی و غیر بانکی)، با توجه به اینکه در بند ۷ مصوبه فوق الاشاره، ابلاغ ضوابط ورود و ترخیص خودروهای موضوع تصویب نامه و دستورالعمل اجرایی آن به وزارت صمت واگذار شده است در صورت اظهار و پرداخت حقوق ورودی جهت ثبت سفارش های بدون انتقال ارز (بند ۱۷) و در خصوص ثبت سفارش های بانکی بند ۲ دستورالعمل ابلاغی ملاک است.


همچنین در بند دیگری نیز آمده است: در صورت ورود خودرو در سال ۹۶ مستند به قبض انبار معتبر، خودروهای وارده به استناد تبصره یک ماده شش قانون امور گمرکی مشمول پرداخت عوارض قانونی بودجه سال ۹۷ به میزان ده درصد نیست.


در خصوص اشاخاص حقیقی و حقوقی که علیه آنها بابت خودروهای وارده در مراجع قضایی اعلام جرم شده است، حتی اگر دارای ثبت سفارش معتبر جهت سایر خودروها باشند از ترخیص، ‌ ابطال اظهارنامه و یا اعاده به خارج از کشور خودروهای موجود جدا خودداری شود.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر