بانک مرکزی امارات «طرح وام‌های ملی» را با هدف کاهش بدهی کلید زد

بانک مرکزی امارات برای کاهش بار بدهی شهروندان این کشور اقدام به راه‌اندازی «طرح وام‌های ملی» با ایجاد یکپارچه کردن تمام وام‌ها کرد.
کد خبر : ۹۸۳۱۵
بانک مرکزی امارات

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از ترید عربیا، بانک مرکزی امارات متحده عربی با همکاری فدراسیون بانک های امارات و بانک های ملی «طرح وام های ملی» را با هدف کاهش بار افزایش بدهی برای اماراتی ها کلید زد.


به منظور کمک به شهروندان اماراتی برای مدیریت بهتر تسویه حساب بدهی های خود، «طرح وام ملی» تمام وام ها را یکپارچه می کند و محدوده اقساط ماهانه را ۵۰ درصد از درآمد یا ۳۰ درصد از حقوق مستمری در یک بازه ۴ ساله قرار می دهد.  


این طرح جدید شامل کاهش حداکثر نرخ بهره که معادل نرخ ارایه شده بین بانکی سه ماه است، می شود. «طرح وام های ملی» برای وام های شخصی اعطاء شده قبل از می ۲۰۱۱ میلادی قابل اجرا است که متجاوز از حداکثر میزان تسویه و دوره هستند.


وام های واجد الشرایط شامل وام های خودرو، تسهیلات اعتبار بانکی و تراز کارت های اعتباری می شود؛ اما وام های مسکن و وام برای سهام و سپرده گذاری شامل این طرح نمی شوند. برای جلوگیری از افزایش بیشتر بدهی، متقاضیان این طرح مجاز برای تسهیلات اعتباری بیشتر در طول دوره تسویه نخواهند بود.


بر همین اساس، بانک های شرکت کننده شروع به پذیرش متقاضیان این طرح از آغاز ماه آوریل سال جاری میلادی خواهند کرد. همچنین برای وام هایی که قبل از معرفی این طرح اعطاء شده اند، از بانک ها درخواست شده تا نرخ سود را کاهش دهند و افزایش دوره تسویه و درخواست برای اعتبار بیشتر را نپذیرند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر