05 فروردين 1398 - 12:49

چین وام ۲.۱ میلیارد دلاری به پاکستان می دهد

دولت چین برای کمک به اقتصاد بیمار پاکستان وام ۲.۱ میلیارد دلاری به دولت این کشور می دهد.
کد خبر : ۹۸۴۷۶
یوآن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، چین در راستای کمک به اقتصاد بیمار پاکستان و تقویت ذخایر ارزی و نیز بهبود تراز ثبات پرداخت های این کشور تصمیم به اعطاء وام تقریبا ۲.۱ میلیارد دلاری به دولت پاکستان گرفت.


در همین حال وزارت دارایی پاکستان اعلام کرد تمام کارهای لازم برای انتقال این وام توسط چین به پاکستان تکمیل شده است. این وام قرار است امروز در نزد «استیت بانک پاکستان» یا همان بانک مرکزی این کشور واریز شود.


وزارت دارایی پاکستان اعلام کرد که استیت بانک پاکستان ۱۵ میلیارد یوان وام دریافت خواهد کرد که معادل ۲.۱ میلیارد دلار است. همچنین سخنگوی وزارت دارایی پاکستان گفت: این وام ذخایر ارزی دولت را بیشتر تقویت خواهد کرد و تراز ثبات پرداخت ها برای پاکستان بهمراه می آورد.


تصویب این وام از سوی چین به دنبال هشدار مقامات آمریکایی مبنی بر عدم مسئولیت چین برای حمایت از پاکستان انجام می گیرد. یک مقام ارشد در دولت ترامپ گفته بود که فکر می کنیم چین مسئولیتی برای حمایت از پاکستان بمنظور مقابله با تروریسم ندارد.


بیشتر قدرت های غربی در حال حاضر مخالف اعطای وام به پاکستان بمنظور پشتیبانی از این کشور برای مقابله با تروریسم بویژه از بعداز چهاردهم فوریه هستند که یک عملیات بمب گذاری در ایالت کشمیر انجام گرفت و منجر به کشته شدن ۴۰ سرباز هندی شد.


بر پایه این گزارش، پاکستان به دنبال تقویت اقتصاد وخیم خود است و تقریبا یک میلیارد دلار وام از عربستان سعودی و امارات متحده عربی تاکنون دریافت کرده است. 


برچسب ها: یوآن چین پاکستان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر