07 فروردين 1398 - 11:20

بانک مرکزی روسیه ۳۷ تن طلا خریداری کرد

بانک مرکزی روسیه در راستای تنوع بخشیدن به ذخایر خارجی خود در ۲ ماه نخست سال جاری میلادی ۳۷ تن طلا خریداری کرد.
کد خبر : ۹۸۵۰۶
طلا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد در ماه فوریه ۳۱.۱ تن طلا به ذخایر خارجی خود اضافه کرد و میزان ذخایر فلزات گران بهای خود را به ۲ هزار و ۱۴۹ تن افزایش داد.  


همچنین میزان رشد ذخایر طلا در ماه فوریه در مقایسه با ماه ژانویه ۱.۵ درصد رشد نشان می دهد. ارزش ذخایر طلای روسیه با ۲.۴ درصد رشد به ۹۱.۶۴۲ میلیارد دلار رسید که ۱۹ درصد از مجموع ذخایر خارجی روسیه را تشکیل می دهد.  


بانک مرکزی روسیه در طول ۲ ماه نخست سال جاری میلادی ۱.۲ میلیون اونس یا ۳۷ تن طلا خریداری کرد. این اقدام روسیه حاکی از تنوع بخشیدن به ذخایر بین المللی خود در راستای امن نگه داشتن آنها از ریسک های متعدد است.


بانک مرکزی روسیه از سال ۲۰۱۴ میلادی و بدنبال تحریم های اقتصادی اعمال شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، به طور فعالانه در حال خرید طلا است. بانک مرکزی روسیه در سال ۲۰۱۸ میلادی یک هزار تن طلا خریداری کرد.  


روسیه در طی سال های اخیر به دنبال فاصله گرفتن از دلار است و سهم آن را در ذخایر ارزی خود به طور قابل توجهی کاهش داده است؛ ضمن اینکه میزان قابل توجهی از اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی خود را در یکسال اخیر به میزان ۸۱ میلیارد دلار به دلیل تنش های سیاسی بین مسکو و واشنگتن فروخته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر