10 فروردين 1398 - 12:49

عملیاتی شدن سوئیفت بومی بین روسیه و چین

بانک های روسی و چینی در راستای افزایش حجم تجاری ۲ کشور به سامانه های سوئیفت بومی شده ملحق شدند.
کد خبر : ۹۸۵۵۳
سوئیفت

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، ولادیمیر شاپاولاوف رییس بخش رگولاتورهای خارجی در بانک مرکزی روسیه اعلام کرد چندین بانک روسی به نظام پرداخت های بین المللی چین موسوم به CIPS ملحق شده اند تا عملیات های بانکی بین ۲ کشور با سهولت بیشتری انجام گیرد.


وی افزود: در راستای همکاری در نظام های پرداخت، تعدادی از بانک ها در حال حاضر به سامانه CIPS ملحق شده اند که به آنها اجازه تسهیل در پرداخت ها را در یک سازو کار طراحی شده را می دهد.

بانک مرکزی روسیه امیدوار است بانک های چینی به سوئیفت روسی موسوم به SPFS توجه بیشتری کنند تا حجم تجارت ۲ جانبه بین چین و روسیه افزایش پیدا کند.


روسیه بطور فعالانه در حال نشان دادن شبکه SPFS است که در سال ۲۰۱۴ میلادی در پاسخ به تهدیدهای ایالات متحده بمنظور قطع دسترسی این کشور از سوئیفت راه اندازی کرد. اولین تراکنش در این نظام پرداخت برای بنگاه های اقتصادی غیر بانکی توسط غول نفتی روسیه یعنی روس نفت در دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی انجام گرفت.


در حال حاضر تقریبا ۵۰۰ بنگاه اقتصادی از جمله موسسات مالی و شرکت های بزرگ روسی به این سامانه ملحق شده اند. چند روز پیش بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که جایگزین سامانه روسی برای سوئیفت پیشرفت قابل توجهی کرده است و با استانداردهای جهانی سازگار است و بازیگران خارجی می توانند به آن ملحق شوند. برخی از بانک های خارجی در حال حاضر به سامانه SPFS ملحق شده اند.  


بر پایه این گزارش، سوئیفت یک شبکه پرداخت بین المللی است که اجازه می دهد اطلاعات در مورد تراکنش های مالی به سرتاسر جهان ارسال یا دریافت شود. بیش از ۱۱ هزار موسسه مالی در بیش از ۲۰۰ کشور جهان به سامانه سوئیفت متصل هستند.


برچسب ها: چین سوئیفت روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر