11 فروردين 1398 - 14:01
عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس :

مشارکت ارزی مردم در سرمایه گذاری ها باید جدی تر شود

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: باید زمینه مشارکت ارزی مردم در سرمایه گذاری ها فراهم شود.
کد خبر : ۹۸۵۶۶
معصومه آقا پور علیشاهی

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، معصومه آقاپور علیشاهی گفت : مردم سپرده ارزی خود را در اختیار بانک ها قرار نمی دهند و در شرایط کنونی تنها طرح سرمایه گذاری ارزی جواب می دهد که می تواند نقدینگی ارزی موجود در خانه ها را جذب کند.


عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به ارائه طرح سپرده گذاری ارزی از سوی برخی نمایندگان، گفت: پلی که بین مردم و دولت و بانک‌ها بابت سرمایه اجتماعی وجود داشته تخریب شده و باید بازسازی شود.


نماینده مردم شبستر در مجلس، با بیان اینکه بانک ها با تصمیمات شتابزده خود  و اقداماتی که در این مدت انجام داده اند سبب شدند که اطمینان مردم نسبت به بانک ها سلب شود، افزود: در درجه نخست این اعتماد باید ترمیم و بازسازی شود و به جای سپرده گذاری در بانک ها باید طرحی ارائه دهند که مشارکت مردم در سرمایه گذاری ها به صورت ارزی باشد.


وی ادامه داد: طرح سرمایه گذاری ارزی سبب می شود که مردم در طرح هایی که در بخش سرمایه‌گذاری کشور بوده به ویژه در بنگاه های اقتصادی کوچک، متوسط و طرح‌های ملیسرمایه گذاری کنند و سودی که در این پروژه ها محاسبه می‌شود بر اساس دلار باشد که این طرح می‌تواند برای مردم جذاب باشد.


نماینده مردم شبستر در مجلس، با بیان اینکه به دلیل اینکه دیوار اعتماد مردم و بانک ها در بخش سپرده‌گذاری ریالی فروریخته مردم سپرده ارزی خود را در اختیار بانک ها قرار نمی دهند، اظهار داشت: در شرایط کنونی تنها طرح سرمایه گذاری ارزی جواب می دهد که می تواند نقدینگی ارزی موجود در خانه ها را جذب کند.


ساختار گذشته سپرده‌های ارزی مشکل داشت


عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد: ساختار گذشته سپرده‌های ارزی مشکل داشت و متاسفانه مردم برای دریافت وجوه خود که در قالب این سپرده‌ها سرمایه گذاری شده بود با مشکلاتی مواجه شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر