16 فروردين 1398 - 13:45

ذخایر ارزی روسیه به ۴۸۹.۵ میلیارد دلار افزایش یافت

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد ذخایر ارزی این کشور در ظرف یک هفته با ۲.۴ میلیارد دلار افزایش به ۴۸۹.۵ میلیارد دلار رسیده است.
کد خبر : ۹۸۶۱۷
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد ذخایر ارزی این کشور در هفته آخر ماه گذشته میلادی به ۴۸۹.۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد که حاکی از رشد ۰.۵ درصدی یا ۲.۴ میلیارد دلاری در طول یک هفته دارد.


بانک مرکزی روسیه اعلام کرد این میزان رشد در ذخایر ارزی به دلیل انتشار اوراق بهادر بین المللی، خرید ارزهای خارجی و خرید طلا است. همچنین میزان افزایش ذخایر ارزی روسیه از پانزدهم مارس تا بیست و نهم مارس ۷ میلیارد دلار اعلام شده است.


همچنین آمار بانک مرکزی روسیه نشان می دهد ذخایر بین المللی این کشور هم روند افزایشی یکنواختی را به گرفته و در مجموع از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۲۱ میلیارد دلار ثبت شده است. ذخایر روسیه در سال گذشته میلادی ۸.۳ درصد افزایش داشت و برای سومین سال متوالی روند صعودی را تجربه کرد.


بانک مرکزی روسیه در ماه ژانویه اعلام کرد در حالی که ذخایر ارزی این کشور روبه افزایش است، بدهی خارجی این کشور از ابتدای سال گذشته میلادی ۶۴.۴ میلیارد دلار یا معادل ۱۲.۴ درصد روند نزولی به خود گرفته که کمترین سطح بدهی روسیه در یک دهه اخیر محسوب می شود.


در ماه فوریه سال جاری میلادی ولایمیر پوتین رییس جمهور روسیه اعلام کرد صندوق ها به طور کامل بدهی خارجی را برای اولین بار در تاریخ این کشور پوشش داده اند. در همین حال سرمایه گذاران خارجی در حال نشان دادن علاقمندی خود برای خرید سهام شرکت های روسی هستند. اوایل سال جاری میلادی، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد افراد غیر روسی ۵۷۶ میلیون دلار سهام در شرکت های روسی خریداری کردند که بالاترین رکورد در ۵ سال اخیر است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر