25 فروردين 1398 - 08:55
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

پیشنهاد اختصاص یارانه مسکن/ راهکار حذف تلاطم‌های قیمتی

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بر ضرورت ارایه یارانه از سوی دولت به بخش مسکن خبر داد و گفت: ارایه یارانه به قشر جوان و همچنین انبوه‌سازان می‌تواند تلاطم قیمتی در این بازار را به حداقل برساند.
کد خبر : ۹۸۶۹۰
مسکن

رحیم زارع  در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از تولید انبوه مسکن در کشور، گفت: برای رونق ساخت و ساز و کاهش قیمت ها در این حوزه دولت باید به ارایه یارانه اقدام کند.


نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یارانه دولتی در بخش مسکن هم می تواند در اختیار سازندگان قرار بگیرد و هم قشر جوان، افزود: در سال های اخیر با گرانی مصالح ساختمانی ساخت و ساز برای انبوه سازان نیز دیگر صرفه اقتصادی ندارد، از اینرو دولت برای حمایت از تولید مسکن باید به ارایه یارانه اقدام کند.


وی با تاکید بر اینکه در سال های اخیر کاهش ارزش پول ملی و نوسانات ارزی قدرت خرید مردم به ویژه قشر جوان جامعه را به شدت کاهش داده است، تصریح کرد: در شرایط فعلی دولت باید حمایت های مقطعی اثرگذاری از قشر کم درآمد در راستای خانه دار شدن داشته باشد.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سقف یارانه برای تامین مسکن جوانان باید به صورت پلکانی و همسو با توان مالی آنها در نظر گرفته شود، گفت: در این راستا دولت باید از تجربه کشورهای موفق استفاده کرده و با ارایه تسهیلات متناسب و همچنین یارانه تلاطم های فعلی در بخش مسکن را به حداقل برساند.


وی ادامه داد: مهم ترین افت فعلی در بخش مسکن نبود برنامه بوده که بر نوسانات قیمتی نیز دامن زده، از اینرو دولت باید برنامه ای کارآمد ارایه و اجرایی کند. سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی یادآور شد: با تولید مسکن ارزان بخش اعظمی از نیاز کشور به خانه تامین شده که این خود به بهبود وضعیت بازار و همچنین ترکیدن حباب فضایی قیمت ها می انجامد.


برچسب ها: مسکن یارانه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر