21 فروردين 1398 - 08:50

بی تفاوتی معامله گران بازار سهام نسبت به تحریم سپاه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت:سرمایه‌گذاران بی‌تفاوت به خبر تحریم سپاه در تالار شیشه‌ای اقدام به دادوستد سهام کردند که این موضوع حکایت از بلوغ معامله‌گران در بازار سهام دارد.
کد خبر : ۹۸۷۸۱
بورس

رضا خانلو در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به تحریم سپاه و واکنش معامله‌گران بازار سرمایه به این اتفاق، اظهار داشت: البته این هیجان‌زدگی قدری در بازار ارز و طلا خود را نشان داد که رفتار سرمایه‌گذاران این بازارها جای تعجب دارد؛ چرا که مگر تا به امروز ایالات متحده با کشور ما بویژه مجموعه سپاه همراه بوده که حالا با تحریم‌ سپاه بخواهیم منفعتی را از دست بدهیم.


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که امسال سال رونق تولید نامگذاری شده است اذعان داشت: بدون شک با برنامه‌ریزی مناسب و دلسوزانه می‌توان به راحتی از تحریم‌ها عبور کرد و بر مشکلات اقتصادی فائق آمد. ضمن این که آن چیزی هم که بازار سرمایه کشور به آن نیاز دارد، رونق اقتصادی است.


وی با بیان اینکه ، پس از هر تورم شدید، رکود سنگین نیز در انتظار اقتصاد است، گفت: بر این اساس با توجه به تورم چشمگیری که اقتصاد کشور سال گذشته تجربه کرد، بازارهایی همچون خودرو، مسکن، ارز و طلا رفته رفته باید به خواب عمیق رکودی فرو بروند.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: البته رکود خبر خوبی برای اقتصاد کشور و همچنین بازار سرمایه نیست و به همین جهت امسال سال رونق تولید نامگذاری شده است.


وی همچنین در پاسخ به این پرسش که در این میان نقش بازار سرمایه در خروج اقتصاد و صنایع از رکود چیست؟، یادآور شد: رسالت اصلی بازار سهام تامین مالی ارزان و سریع و همچنین کم‌هزینه برای صنایع و بنگاه‌های تولیدی است؛ بنابراین در صورتی که بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق نقدینگی جامعه را به سمت این بازار هدایت کنیم، از یک سو به تامین مالی ارازن و ساده و نیز سریع بنگاه‌های تولیدی و صنایع از طریق بازار سرمایه کمک کرده‌ایم که به رونق غیرتورمی تولید منجر می‌شود، و از سوی دیگر با هدایت نقدینگی به سمت بازارهای مولد از جمله بازار سهام موجب شده‌ایم تا سوداگری و دلالی در اقتصاد کشور بویژه بازارهایی همچون مسکن، خودرو، سکه و ارز کاهش یابد و تقاضای واقعی در اقتصاد وجود داشته باشد.


یادآور می شود، در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه تعداد ۳ میلیارد و ۹۱ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۹۶۹ میلیارد ریال در ۲۵۱ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۸۳۲ واحدی در ارتفاع ۱۹۰ هزار و ۴۲۵ واحدی شد و بر همین اساس شاخص بورس با ورود به کانال ۱۹۰ هزارواحدی رکورد شکنی جدیدی داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر