24 فروردين 1398 - 10:42
سرگئی لاوروف؛

آمریکا دیگر توان رقابت اقتصادی صادقانه را ندارد

وزیر خارجه روسیه گفت: ایالات متحده دیگر قدرت رقابت صادقانه را در عرصه اقتصادی ندارد.
کد خبر : ۹۸۸۷۴
لاوروف

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تاس نیوز، «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست سالانه با داشنجویان و اساتید آکادمی دیپلماتیک وزارت خارجه این کشور گفت: اقتصاد ایالات متحده دیگر قدرت رقابت صادقانه را ندارد و از این رو واشنگتن باید به روش های رقابت غیرمنصفانه متوسل شود.


وزیر خارجه روسیه گفت: ایالات متحده از نقطه نظر اقتصادی به روند قدرت پیشتاز بودن ادامه داده است؛ اما نقش آن در حال کاهش پیدا کردن است. وی افزود: در حالیکه اقتصاد چین، هند، اقتصادهای برخی از کشورها و دیگر مناطق به سرعت در حال رشد است، اقتصاد ایالات متحده دیگر توان رقابت صادقانه را ندارد و این چیزی است که در دو و سه سال اخیر شاهد آن هستیم.


«لاوروف» تاکید کرد اقدامات واشنگتن در روابط اقتصادی جهان در حال حاضر با یک رقابت غیر منصفانه تعبیر می شود. اصول سازمان تجارت جهانی در حال از بین رفتن هستند و به هر حال این دقیقا به خاطر موضع واشنگتن است که هیات حل و فصل اختلافات سازمان تجارت جهانی نمی تواند کار خود را شروع کند.




وزیر خارجه روسیه گفت: ایالات متحده متوسل به ترفندهای آیین نامه ای می شود تا آن را در وضعیت نامشخصی تا زمانیکه ممکن است، نگه دارد.   




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر