26 فروردين 1398 - 11:52

کاهش نرخ سود در دستور کار بانک مرکزی روسیه

رییس بانک مرکزی روسیه گفت: احتمال کاهش نرخ سود در سال جاری میلادی وجود دارد.
کد خبر : ۹۸۹۶۸
بانک مرکزی روسیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، «الویرا نابیولینا» رییس بانک مرکزی روسیه گفت: ممکن است بانک مرکزی روسیه در سال جاری میلادی در موضع کاهش نرخ بهره قرار گیرد. وی در کنفرانس خبری در حاشیه نشست بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن گفت: احتمال کاهش نرخ بهره را در سال جاری میلادی بررسی می کنیم.


بانک مرکزی روسیه در ماه مارس سال جاری میلادی نرخ سود را ۷.۷۵ درصد حفظ کرد و پیش بینی کرد با توجه به الگوی تورم فعلی نیازی به افزایش نرخ تورم بعد از آنکه بانک مرکزی روسیه در سال ۲۰۱۸ میلادی دو مرتبه نرخ سود را افزایش داد، وجود ندارد.


همچنین «الکساندر مورزوف» رییس بخش تحقیق در بانک مرکزی روسیه گفت: انتظار می رود تورم سالانه روسیه در ماه جاری میلادی به ۵.۳ درصد کاهش پیدا کند. وی افزود: غیر ممکن است که تورم سالانه به رقم قبلی ۵.۵ درصد در سال ۲۰۱۹ میلادی برسد. رییس بخش تحقیق بانک مرکزی روسیه گفت: افزایش ارزش روبل در حال محدود کردن سرعت رشد قیمت ها است.


بر پایه این گزارش، پیش از این تحلیل گران رویترز در نظرسنجی اعلام کرده بودند انتظار می رود نرخ سود در روسیه در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی کاهش پیدا کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر