29 فروردين 1398 - 10:04

ریسک کارگزاران بازار سرمایه کنترل شد

دبیرکل کانون کارگزاران بورس اعلام کرد: کمیته پایش ریسک توانست ریسک را برای تعدادی از کارگزاران مدیریت کند.
کد خبر : ۹۹۰۶۸
میرصانعی

به گزارش ایبِنا به نقل از سنا، روح الله میرصانعی به تورم و نوسانات اقتصادی در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: احتمال تداوم این تورم به دلیل رشد هزینه ها در سال جاری نیز وجود دارد. در این راستا باید شرکت های کارگزاری برای کنترل تورم احتمالی اقداماتی را در نظر داشته باشند.


میرصانعی افزود: باید اقداماتی را در جهت توسعه درآمد کارگزاران انجام دهیم. به طور مثال با مدیریت صندوق های بادرآمد ثابت، بازارگردانی و غیره برای ایجاد تنوع درآمدی در صنعت کارگزاری این حوزه را ارتقا دهیم.


دبیرکل کانون کارگزارن بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه کمیته پایش ریسک توانست ریسک را برای تعدادی از کارگزاران مدیریت کند، گفت: فعالیت کمیته تدوین مقررات نیز از دیگر اقدامات موفق در سال گذشته بوده است، البته ما به ادامه نظرخواهی از فعالان بازارسرمایه نیازمندیم تا روند اصلاح مقررات ادامه داشته باشد.


وی در ادامه بیان داشت: در سال گذشته تعامل سازمان و کانون برای رفع مشکلات کارگزاران مناسب بوده و امید می رود اقداماتی مانند اصلاح دامنه نوسان، حجم مبنا و اصلاح سامانه معاملاتی و در مجموع اقداماتی که به ریزساختارهای بازارسرمایه مربوط میشود در سال جاری هم ادامه داشته باشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر