31 فروردين 1398 - 10:46

روسیه در پاسخ به اوکراین تحریم‌های اقتصادی را افزایش داد

روسیه در پاسخ به اقدام اخیر اوکراین مبنی بر افزایش تحریم‌های مسکو، محدودیت های جدیدی را در بخش تجارت با اوکراین معرفی کرد.
کد خبر : ۹۹۱۱۷
پرچم روسیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از روسیه، شرکت «اوکراتاتانفتا» یکی از پالایشگاه های نفتی بزرگ اوکراین اعلام کرد اعمال ممنوعیت صادرات نفت و محصولات نفتی روسیه به اوکراین در پاسخ به تحریم های اخیر کیِف می تواند ضربه فاجعه آمیزی به اقتصاد اوکراین باشد.


در همین حال این شرکت اوکراینی در اطلاعیه ای اعلام کرد اکنون تعلیق این محصولات یک واقعیت است و می تواند منجر به فروپاشی در بازار سوخت و اقتصاد اوکراین شود؛ ضمن اینکه به امنیت ملی کشور هم آسیب می زند. به منظور ثبات بخشیدن به وضعیت و تامین محصولات ضروری نفتی، شرکت «اوکراتاتانفتا» پیشنهاد افزایش عملیات بهره وری از میادین نفتی دریای خزر را داده است.


در همین حال «الکسی پوشکوف» سناتور روسی در ارتباط با عواقب تحریم ها گفت: کیِف مدت ها مشتاق به قطع رابطه با روسیه و خرید کالاها از همپیمانان غربی خود است. وی تصریح کرد: مقامات اوکراینی به طور اشتباه فکر کردند که روسیه به این تحریم های پاسخ نمی دهد و هشدار داده که منابع تحریمی روسیه به پایان نمی رسد.


بر پایه این گزارش، مسکو از ۴۸ ساعت پیش محدودیت هایی را بر روی یکسری کالاهای اوکراینی افزایش داده است. صرفه نظر از صادرات نفت، روسیه واردات برخی از کالاهای اوکراینی از قبیل پوشاک، بلدوزر، لوله و خودروی مخصوص قرار دادن لوله را در فهرست تحریم ها قرار داده است.


«دمیتری مدودوف» نخست وزیر روسیه گفت: محدودیت های جدید ۲۵۰ میلیون دلار از کالاهای اوکراینی را هدف قرار داده است. این اقدام روسیه به دنبال افزایش تحریم های کیِف علیه مسکو در نظر گرفته شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر