09 ارديبهشت 1398 - 10:50

رتبه نخست بانک صنعت ومعدن درپرداخت تسهیلات رونق تولید استان فارس

مدیرعامل بانک صنعت و معدن عنوان داشت: این بانک در دو سال متوالی موفق به کسب جایگاه نخست اعطای تسهیلات در قالب طرح رونق تولید در استان فارس شد.
کد خبر : ۹۹۳۸۲
بانک صنعت و معدن

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، حسین مهری رییس هیأت مدیره و مدیرعامل این بانک که به اتفاق هیأت همراه به استان فارس سفر کرده است، صبح امروز در نشست با استاندار و مدیران استانی مرتبط با بخش تولید در این استان، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: این بانک پیوسته در خدمت رسانی به صنعتگران و معدنکاران از هیچگونه تلاشی مضایقه نکرده و همواره در راستای سیاست های دولت و به عنوان بازوی اقتصادی آنها عمل نموده و امیدواریم در سال جاری نیز که سال رونق تولید نام گرفته بیش از پیش به این وظیفه اهتمام ورزیم.
مهری خاطرنشان کرد: اولویت نخست ما تأمین مالی واحدهایی است که برای ادامه تولید به تسهیلات سرمایه در گردش نیاز دارند، در مرحله بعد واحدهای ایجادی که پیشرفت فیزیکی بالاتری دارند و همچنین طرح های توسعه ای واحدهای فعال موجود از اولویت پرداخت برخوردارند.
مدیر عامل بیان داشت: استان فارس دارای ظرفیت های بسیار قابل توجهی برای افزایش سطح تولید محصولات صنعتی و معدنی است و ضرورت دارد توجه خاصی به استفاده از این ظرفیت ها و توسعه صنایع استان داشته باشیم چرا که پذیرش طرح ها در حوزه معدن از خام فروشی جلوگیری کرده و سبب ایجاد ارزش افزوده می شود.
مهری تأکید کرد: با ارائه مشاوره های تخصصی برای استفاده از ظرفیت های یاد شده می توان منابع بانکی را به سمت ایجاد و راه اندازی واحدهایی که مزیت اقتصادی بیشتری در منطقه دارند، هدایت و زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این استان را فراهم کرد.
وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک، شاهد تعامل بیشتر مدیران بانک در این استان با مسؤلان و نمایندگان دولت که به طور مستمر با تولیدکنندگان و کارآفرینان در ارتباط هستند باشیم تا بتوانیم با سرعت بیشتری به رفع مشکلات آنان پرداخته و مراحل اعطای تسهیلات را تسهیل نماییم.
در این دیدار عنایت الله رحیمی استاندار فارس نیز از بانک صنعت و معدن برای همکاری صمیمانه با تولیدکنندگان استان و رفع مشکلات و معضلات صنعتگران و معدنکاران قدردانی و اظهار داشت: این بانک به عنوان یکی از بانک های تخصصی پیشرو در تحقق اهداف اقتصادی کشور و حمایت از بخش تولید، موفق عمل کرده است. 
رحیمی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت بانک صنعت و معدن در توسعه متوازن اقتصادی، این بانک را یکی از بانک های توانمند استان در دستیابی به هدف رونق تولید معرفی و عنوان کرد: این بانک در ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی در این منطقه نقش مؤثری داشته به طوری که در سال های ۹۶ و ۹۷ در پرداخت تسهیلات رونق تولید در بین بانک های دیگر جایگاه نخست را کسب کرده و امیدواریم این همکاری و همدلی مسؤلانه به منظور احیا صنایع روز به روز گسترش یابد.
وی افزود: ما برای حمایت از سرمایه گذاری در استان و تقویت تعامل با این بانک اعلام آمادگی می کنیم و در نظر داریم ارتباط بین فعالان بخش تولید و بانک ها را در راستای جذب منابع مالی جهت استفاده از ظرفیت های صنعتی این استان برقرار سازیم و در همین خصوص از صنعتگران استان نیز می خواهیم منابع خود را در بانک صنعت و معدن متمرکز کنند.
وی ادامه داد: در این استان به دلیل موقعیت استراتژیک ویژه ای که دارد، شرایط صادرات نیز فراهم است و در صنایع معدنی در جایگاه نخست قرار دارد که می تواند در رشد و توسعه اقتصادی کشور به کار گرفته شود.
استاندار فارس تصریح کرد: بازدید میدانی و عملیاتی از صنایع می تواند آغازگر خوبی برای رونق تولید در کشور باشد زیرا سبب درک بهتر وضعیت واحدهای صنعتی شده و راه را برای رفع موانع تولید هموار می سازد. 
رحیمی ابراز داشت: در شریط فعلی اقتصاد کشور باید با تلاش و کوشش و حمایت از صنایع در خدمت به مردم کوشا باشیم و فرآیند پرداخت تسهیلات برای تولید محصولات مورد نیاز آنان تسهیل شود.
استاندار فارس گفت: در راستای تسریع در حل مشکلات کارآفرینان و تولیدکنندگان کارگروه مشترک استانداری و بانک صنعت و معدن تشکیل شده تا با سرعت بیشتری به امور رسیدگی و مشکلات حل و فصل شود.
در ادامه سفر به استان فارس همچنین مدیرعامل بانک صنعت و معدن از شعب این بانک در استان یاد شده و طرح های ذوب آهن پاسارگاد، سیمان خاکستری نی ریز، کاغذ زاگرس و زرین آبنوس که توسط این بانک تأمین مالی شده اند، بازدید کرده و از نزدیک در جریان چگونگی فعالیت و نقطه نظرات صنعتگران و مدیران این کارخانه ها قرار خواهد گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر