10 ارديبهشت 1398 - 08:43

جزییات مذاکرات جدید ارتباطی ایران و ترکیه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با ارتباط مستقیم میان شبکه ارتباطی ایران و ترکیه دیگر تحریم‌‎های یک جانبه آمریکا نمی‌تواند بر روی اینترنت تاثیری داشته باشد.
کد خبر : ۹۹۴۰۹
آذری جهرمی

به گزارش ایبِنا، محمدجواد آذری جهرمی در دیدار با محمت جاهد توران، وزیر حمل‌ و نقل و زیرساخت ترکیه گفت: ظرفیت‌های بالقوه زیادی در حوزه همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه با ترکیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داریم که این ظرفیت‌ها باید توسعه پیدا کند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توافقات قبلی انجام شده باری توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: مهم‌ترین موضوعی که امروز به آن پرداختیم بحث یک پیمان چهارجانبه‌ای است که بین ایران، ترکیه، جمهوری آذربایجان و روسیه برای توسعه بازار فناوری ارتباطات در حال پیگیری است. پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم و این دیدار باعث شد که برخی موانعی که پیش رو بود برداشته شود.


آذری جهرمی تاکید کرد: در آینده نزدیک از توسعه روابط ایران و ترکیه در حوزه فناوری اطلاعات که زمینه‌ساز رشد توریسم گردشگری و سلامت و حمل‌ونقل و بسیاری از موضوعات مرتبط با زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خواهد بود، بیشتر خواهیم شنید.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برای بی‌اثر کردن تحریم اینترنت  با همکاری کشور ترکیه گفت: ما در تجربه تحریم‌های قبلی، آنجایی در ارتباطات بین‌المللی با مشکل مواجه شدیم که با شرکت‌های محدودی ارتباط  برقرار کردیم و وقتی با این شرکت‌ها با مشکلات مالی مواجه شدیم ارتباطات ما دچار محدودیت شد و بر همین اساس شاهد یک سری اختلالات در شبکه بین‌المللی کشور بودیم این در حالی است در همان زمان نیز ما با شرکت‌های ترکیه‌ای دچار مشکل نشدیم چراکه آن‌ها در هر شرایطی ما را همراهی کرده‌اند.


وی خاطر نشان کرد: سیاست ما برای بی‌اثر کردن تهدیدی که برای تحریم اینترنت مطرح شد این بود که با کشورهای همسایه ازجمله ترکیه ارتباطات اینترنتی خودمان را به‌صورت مستقیم برقرار کنیم و در همین راستا ارتباط میان شبکه ایران و ترکیه به‌صورت مستقیم برقرار شد. معنای آن این است که دیگر تحریم‌های یک‌جانبه یک کشور نمی‌تواند بر روابط دیتای ما و ترکیه اثری داشته باشد.


 آذری جهرمی تصریح کرد: ما روابط سازنده‌ای با دولت ترکیه داریم که هیچ‌گاه تحریم‌ها بر این روابط تاثیر نگذاشته است. در حوزه ترانزیت اطلاعات، از شرق به غرب و از جنوب به شمال روابط ایران و ترکیه رو به گسترش است. در حوزه امنیت ساییری هم توافقات و همکاری‌های بسیاری خوبی با یکدیگر داریم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر