14 ارديبهشت 1398 - 14:26

معامله ۸۵۷ میلیون سهم در فرابورس

رصد معاملات فرابورس در روز جاری نشان می دهد که ۱۸۴ میلیون سهم به ارزش ۶۶۰ میلیارد ریال در بازار اول و ۶۷۳ میلیون سهم به ارزش دو هزار و ۵۸۱ میلیارد ریال در بازار دوم میان معامله‌گران دادوستد شده است.
کد خبر : ۹۹۵۶۴
فرابورس

به گزارش ایبِنا، نخستین روز این هفته معاملاتی در فرابورس ایران با جابه‌جایی دو میلیارد و ۲۸۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۸ هزار و ۳۱۲ میلیارد و ۳۷۲ میلیون ریال به پایان رسید که به معنی افزایش بیش از ۱۸ و ۱۶ درصدی این متغیرها نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته است.


بر اساس این گزارش، امروز شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۹۸ شاخص کل فرابورس پس از تجربه صعود ۲۱ واحدی، در نهایت در سطح ۲۶۶۵ واحدی ایستاد که در این مسیر نمادهای «ذوب»، «هرمز» و «سمگا» بیش از سایر نمادها بر رشد حدود یک درصدی آیفکس تاثیر گذاشتند.


نمادهای تاثیرگذار


بررسی سایر نمادهای فرابورسی نیز بیانگر صدرنشینی نمادهای «ثالوند» و «کرمان» به ترتیب به لحاظ بیشترین افزایش و کاهش قیمت روزانه و پُربیننده بودن نمادهای «ذوب»، «چکاپا» و «سمگا» است.


رصد بازارهای سهام فرابورس در روزی که گذشت نشان می‌دهد ۱۸۴ میلیون سهم به ارزش ۶۶۰ میلیارد ریال در بازار اول و ۶۷۳ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۵۸۱ میلیارد ریال در بازار دوم میان معامله‌گران دادوستد شده است که نماد «ذوب» در این میان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داده است. به‌ علاوه، امروز یک هزار و ۲۲۹ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۹۴۲ میلیارد ریال در مجموع سه تابلو بازار پایه خرید و فروش شد.


ابزارهای نوین مالی


از طرف دیگر بازار ابزارهای نوین مالی در روز جاری شاهد معامله ۴۰ میلیون ورقه به ارزش دو هزار و ۵۸ میلیارد ریال بود که نماد «اعتماد» در میان تمامی نمادهای مربوط به اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) بیشترین ارزش معاملاتی را از آن خود کرد.


همچنین مدت اعتبار اوراق تسهیلات مسکن اردیبهشت ۹۶ در نماد معاملاتی «تسه۹۶۰۲» جهت نقل و انتقال در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۸ به پایان می‌رسد و به همین دلیل نماد معاملاتی مذکور در پایان معاملات فردا متوقف خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر