15 ارديبهشت 1398 - 12:43

اقتصاد امارات رشد کرد اما نامشهود!

امیدواری در فضای کسب و کار امارات درحالی در روند صعودی قرار دارد که شرایط اقتصادی این کشور بالاترین رشد یک‌سال اخیر خود را تجربه می‌کند و جدیدترین آمار حاکی از افزایش رشد اقتصادی در این شیخ‌نشین است.
کد خبر : ۹۹۵۹۵
امارات

به گزارش ایبنا به نقل از گلف نیوز، با وجود افزایش خوش‌بینی‌ها به اقتصاد امارات، کارآفرینان این کشور هنوز زیر بار استخدام پرسنل جدید یا افزایش حقوق نرفته‌اند. این مساله باعث شده است که نتایج مطالعات بانک NBD امارات اطلاعات متناقضی را درباره وضعیت اقتصادی این کشور ارائه کند.


شاخص مدیریتیPMI  که حاوی اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد کارآفرینان اماراتی است برای دومین ماه پیاپی در آوریل افزایش یافته و از ۵۵.۷ در ماه مارس به ۵۷.۶ رسیده است. این شاخص نشان می‌دهد که شرایط فعالیت اقتصادی در بخش‌های غیر نفتی امارات، بالاترین رشد خود را از دسامبر ۲۰۱۷ تاکنون تجربه می‌کند.


از سوی دیگر، شاخص امید به فضای کسب و کار در بین شرکت‌های اماراتی به بالاترین سطح هفت سال اخیر رسیده است، حدود ۸۲ درصد از کسانی که در این مطالعه حضور داشته‌اند پیش‌بینی افزایش تولید شرکت خود را در سال آینده داشته‌اند.


خاتیجا حق، ‌ مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه و شمال آفریقا بانک اماراتی NBD در این باره می‌گوید: رشد میزان فعالیت و افزایش شاخص ها در ماه گذشته امیدوارکننده است. با این‌حال در شرایطی که شرکت‌ها هنوز بر سر رسیدن به قیمت‌های مناسب تر در رقابت هستند، این مساله باعث بی‌میلی آن‌ها به استخدام نیروهای جدید شده و شاهد تغییر معناداری در نرخ اشتغال امارات نیستیم.


پیش‌بینی‌های قبلی از میزان رشد اقتصادی امارات در سال ۲۰۱۹ معادل ۲.۶ درصد بوده است که پیش‌بینی می‌شد در سال ۲۰۲۰ به سه درصد برسد. این آمار تاحدود زیادی تحت تاثیر برنامه امارات برای افزایش سرمایه‌گذاری امارات در بخش زیرساخت‌ها درآستانه نمایشگاه دبی اکسپر سال ۲۰۲۰ بوده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر