16 ارديبهشت 1398 - 08:40

دلایل سه گانه پُر رونق شدن بازار سهام

یک کارشناس بازار سرمایه از تورم اقتصادی، افزایش نرخ ارز و رکود حاکم بر سایر بازارها به عنوان دلایل اصلی ادامه روزهای رو به رشد شاخص بورس و قیمت‌ها در تالار شیشه‌ای یاد کرد.
کد خبر : ۹۹۵۹۹
بورس

علی زارعی در گفتگو با ایبِنا گفت: برخی کارشناسان بر این باورند که رشدهای اخیر شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها به واسطه تورمی است که سال گذشته در بازارهای مختلف رخ داد و بازار سرمایه از این تورم تاثیر کمتری گرفته است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر این اساس با توجه به اینکه به‌ صورت سنتی تورم با تاخیر بیشتری خود را در بازار سرمایه نشان می‌دهد از این نظر می‌توان بخشی از دلایل رشد شاخص و قیمت‌ها را توجیه کرد.


وی اضافه کرد: از سوی دیگر رکودی که در سایر بازارها است نیز موجب شده تا نقدینگی میل به ورود و تداوم حضور در بازار سرمایه را داشته باشد و از این نظر نیز شاخص بورس و قیمت‌ها رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌اند؛ چرا که افزایش قیمتی که در بازارهایی همچون مسکن رخ داده است شرایط حضور نقدینگی در این بازار را از سرمایه‌گذاران سلب کرده و نقدینگی ترجیح می‌دهد به سمت بازارهایی همچون بازار سهام که پتانسیل رشد و سودآوری را دارد، حرکت کند.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: همچنین رشد آرام نرخ ارز از ابتدای امسال نیز موجب شده تا بازار سهام هم از این مولفه تاثیر مثبت بپذیرد که اثر این مولفه در شرکت‌هایی که صادرات‌محور هستند، بیشتر نمایان است.


وی گفت: البته ثبات قوانین حاکم بر معاملات بازار سهام در کنار مواردی همچون افزایش مشوق‌های مالیاتی اثر خود را به عنوان مولفه‌ای دیگر در رشد و رونق معاملات بازار سهام نمایان کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر