18 ارديبهشت 1398 - 15:20

رشد معاملات فرابورس

داد و ستدهای فرابورس در هفته جاری با رشد همزمان سه متغیر حجم، ارزش معاملات و شاخص کل به پایان رسید.
کد خبر : ۹۹۷۵۰
فرابورس

به گزارش ایبِنا، آخرین روز کاری فرابورس در هفته جاری با رشد همزمان سه متغیر حجم، ارزش معاملات و شاخص کل به پایان رسید تا بدین ترتیب در مجموع بازارها یک میلیارد و ۸۳۶ میلیون ورقه به ارزش ۶ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گیرد و شاخص کل صعود ۳۵ واحدی و ایستادن در بالاتر از سطح ۲ هزار و ۶۰۵ واحدی را تجربه کند.


بر اساس این گزارش، در جریان بازار امروز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه آیفکس در نتیجه معاملات صعودی و مثبت در نمادهای مارون، هرمز، ذوب و شراز که تا سطح حداکثر ۲۰ واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند نزدیک به ۱.۴ درصد رشد کرد و بخشی از ریزش خود طی دو روز گذشته را جبران کرد.


در این میان معاملات بازارهای اول و دوم با تغییر مالکیت ۱۴۲ و ۷۸۷ میلیون سهم به ارزش ۵۰۰ و ۲ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال خاتمه یافت. در بازار پایه نیز ۷۹۸ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت.


روز جاری نماد معاملاتی ذوب‌آهن با جابه جایی ۳۹۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۷۲۴ میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت.


در بازار ابزارهای نوین مالی نیز شاهد تغییر مالکیت ۳۶ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال بودیم. در این بازار نرخ موثر بازده تا سررسید هر ورقه اخزا در بازه ۲۰.۸۶ تا ۲۳.۸ درصد نوسان کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر