18 ارديبهشت 1398 - 16:27

مجوز ترخیص قطعی کالاهای تامین ارز شده از گمرکات صادر شد

گمرک ایران در بخشنامه‌ای مجوز ترخیص قطعی کالاهایی که با گواهی بانک عامل، ارز آنها تامین شده و مشکل مالکیت ندارند را صادر کرد.
کد خبر : ۹۹۷۵۵
گمرک

به گزارش ایبِنا در بخشنامه گمرک آمده است: با عنایت به پیشنهادات ارایه شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص وضعیت رسوب کالا در بنادر کشور طی نامه شماره ۱۸۴۲ مورخ ۱۳۹۸.۱.۱۷ که مراتب به استحضار ریاست محترم جمهور رسیده و طی نامه شماره ۵۲۹۰ مورخ ۱۳۹۸.۱.۳۴ از سوی رییس محترم دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با عنوان وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی جهت اقدام، ابلاغ گردیده است و همچنین نامه شماره ۹۶۱۱ مورخ ۱۳۹۸.۱.۲۷ مشاور محترم وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر دستور اقدام بر اساس مفاد نامه ۵۲۹۰ مورخ ۱۳۹۸.۱.۲۴، به موجب این بخشنامه بند ۳ پیشنهادات ارایه شده مبنی بر :  «اجازه ترخیص قطعی کالاهایی که با گواهی بانک عامل، ارز آنها تامین شده و مشکل مالکیت ندارند» جهت اقدام ابلاغ می‌گردد.


بدیهی است ارایه نظر بانک مبنی بر ذکر موضوع فوق و همچنین احراز مالکیت کالا، توسط گمرک اجرایی الزامی و حایز اهمیت می باشد. مسولیت حسن اجرای اجرای بخشنامه فوق بر عهده بالاترین مقام اجرایی گمرکات است.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر