25 ارديبهشت 1398 - 11:51
دربازدید ازمرکزفناوری وتوسعه نوآوری دانشگاه؛

حسین مهری:حمایت ازاجرای طرحهای دانشگاهی بخش صنعت ومعدن وظیفه ماست

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تأکید کرد: حمایت از اجرای طرح های دانشگاهی در ارتباط با موضوعات صنعتی و معدنی وظیفه حرفه ای این بانک بوده که نتیجه آن کمک به ایجاد شرکت های دانش بنیان است.
کد خبر : ۹۹۹۸۵
حسین مهری

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، حسین مهری رییس هیأت مدیره و مدیرعامل به همراه تعدادی از مدیران این بانک در دیدار با سید احمد معتمدی ریاست دانشگاه امیرکبیر که صبح امروز در محل این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: هدف بانک صنعت و معدن از گسترش همکاری با این مرکز حمایت ازتبدیل نوآوری ها و دستاوردهای علمی به فناوری ها و محصولات مورد نیاز کشور است.


وی افزود: این مرکز اقدامات اثرگذاری در بخش های مختلف انجام داده و ارتباط بیشتر بانک صنعت و معدن با این مرکز علاوه بر ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه می تواند موجب رشد و شکوفایی صنایع مختلف کشور به خصوص صنایع دانش بنیان شود.


مهری درادامه بیان داشت: به عنوان یک بانک تخصصی، مسؤلیت اجتماعی ما حمایت از طرح های صنعتی، معدنی و دانشگاهی است و بانک در این قبیل پروژه ها باید حضور فعال داشته باشد. مدیرعامل این بانک خاطرنشان کرد: از ظرفیت های قانون بودجه سال جاری در جهت حمایت از فعالیتهای دانشگاه امیرکبیر به عنوان یک دانشگاه تخصصی استفاده خواهیم کرد.


مهری تصریح کرد: ارتباط دادن شرکت های مستقر در این مرکز به واحدهای تولیدی و ارائه مشاوره تخصصی به این صنایع از جمله اهدافی است که این بانک در سال جاری که سال رونق تولید و حمایت بیشتر از کارآفرینان است، با جدیت دنبال می کند.


رییس دانشگاه امیرکبیر نیز با تأکید بر نقش بانک صنعت و معدن در بخش تولید کشور گفت: این بانک اصلی ترین بانک در حوزه فعالیت های این دانشگاه است. وی بیان داشت: مرکز فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از مراکز کارآفرینی، رشد و هدایت شرکت های دانش بنیان تشکیل یافته و ضمن ترویج فرهنگ کارآفرینی در سطح دانشگاه، تلاش می کند تا با شناسایی نخبگان و صید ایده های ناب و انجام حمایت های مادی و معنوی، مقدمات لازم برای تبدیل آنها به شرکت دانش بنیان موفق را فراهم آورد.


معتمدی افزود: این مرکزهمچنین با ایجاد زیرساخت لازم به همراه پشتیبانی های مؤثر شرکت های دانش بنیان، آنها را در جهت تجاری سازی موفق محصولات و خدماتشان یاری می نماید و بدین ترتیب هم دانشگاه و هم کارآفرینان از منافع مادی و معنوی دستاوردهای حاصل بهره مند می گردند.


وی در پایان اظهار داشت: اقدامات مؤثری را با بانک صنعت و معدن شروع کرده ایم و امیدواریم این اقدامات در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های تخصصی در بخش صنعت و معدن توسعه یابد. در ادامه از بخش های مختلف این مرکز بازدید بعمل آمد و مدیرعامل بانک از نزدیک در جریان آخرین تحولات شرکت های مستقر در این مرکز قرار گرفت و به سؤلات آنان در خصوص نحوه همکاری پاسخ داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر