15 ارديبهشت 1403 - 06:13

استاد گرانقدر احمد یزدان‌پناه درگذشت

استاد گرانقدر احمد یزدان‌پناه درگذشت
خبر ضایعه تاسف بار درگذشت استاد ارجمند زنده یاد دکتر احمد یزدان‌پناه موجب تأثر و تأسف جامعه دانشگاهی و علمی کشور شد.
کد خبر : ۱۶۲۸۴۸

به گزارش ایبنا، خبر ضایعه تاسف بار درگذشت استاد ارجمند، پیشکسوت و عضو هیات عملی دانشکده اقتصاد دانشگاه الزهرا (س) زنده یاد دکتر احمد یزدان‌پناه موجب تأثر و تأسف جامعه دانشگاهی و علمی کشور و دوستداران این استاد فقید شد.

استاد یزدان‌پناه با داشتن تجربه و دانش بسیار در حوزه پولی بانکی، به عنوان یکی از متخصصان برجسته در این حوزه شناخته می‌شد و به طور فعال در حوزه آموزش و پژوهش فعالیت داشت و مقالات بسیاری در این زمینه منتشر کرده بود.

ایشان استادی فرزانه و متواضع، انسانی وارسته، فرهیخته، مسئولیت پذیر و دلسوز بودند که در دوران پر بار خدمت صادقانه در دانشگاه، با روحیه‌ای وصف ناپذیر در امر آموزش و تربیت جوانان این مرز و بوم و ارائه راهکار‌های علمی و تخصصی درباره بهبود اقتصاد ایران تلاش و متخصصان ارزشمندی را برای کشور تربیت کردند.

از این استاد فقید، تألیفات و ترجمه‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی در قالب کتاب و مقالات در دسترس است؛ اقتصاد کلان، اقتصاد پولی، مصرف، پس‌انداز، تولید، اشتغال، سرمایه گذاری، اقتصاد و مالیه بین‌الملل، اقتصاد صنعتی از حوزه‌های تخصصی و مورد علاقه دکتر یزدان‌پناه بود.

از آثار زنده یاد دکتر یزدان‌پناه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تئوری اقتصاد خرد و مسایل آن (ترجمه)، مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی ـ ۱۳۷۹؛

• قصه بار کج، ویستآذر ـ ۱۳۸۷؛

• اقتصاد مالی، نظری ـ ۱۳۹۴؛

• کتاب بازار مشتقه ارز: قرارداد‌های ارزی: آتی، سلف، اختیار معامله و سواپ (معاوضه) ...، نگاه دانش ـ ۱۳۹۵؛

• مبانی آمار برای MBA (ترجمه)، نگاه دانش ـ ۱۳۹۶.

ایشان طی سال‌های گذشته دلسوزانه و با علاقه بسیار، مقالات و یادداشت‌های اقتصادی بسیاری برای ایبنا نوشته و همواره درصدد ارائه پیشنهاد‌ها و راهکار‌های علمی برای اصلاح برنامه‌ها و سیاست‌های پولی و بانکی کشور بودند.

از طرف همکاران موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز (ایبنا) به دوستان و شاگردان ایشان و به طور خاص خدمت خانواده گرامی آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنیم و از خدای متعال حشر با اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) را برای این عزیز سفر کرده مسئلت داریم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر