30 ارديبهشت 1398 - 13:20

بانکها فقط در سود شریک هستند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: عدم مشارکت بانک ها در زیان واحدهای اقتصادی عامل فربه شدن آن ها است.
کد خبر : ۱۰۰۱۷۵
بانک مرکزی و مجلس


بانک ها فقط در سود شریک هستند/بانک مرکزی جلوی فربه شدن بانک ها را بگیرد
سید مهدی فرشادان  در گزارش خبرنگار ایبِنا، با انتقاد از عملکرد شبکه بانکی، گفت: شریک شدن صرف بانک ها در سود فعالیت های اقتصادی مصداق عدم حمایت از تولید در شرایط فعلی است.


نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک ها باید حامی تولید باشند، افزود: بهانه تراشی بانک ها در راستای شریک شدن در زبان واحدهای تولیدی پذیرفته نیست زیرا این نوع عملکرد آسیب زننده به بدنه اقتصاد بوده و انگیزه سرمایه گذاری را کاهش می دهد.


فرشادان با تاکید بر اینکه منابع در اختیار بانک ها بیشتر سرمایه های مردم بوده و باید در مسیر تسهیلات دهی مطمئن نیز هزینه شود، تصریح کرد: سخت گیری های بسیاری که در این حوزه در حال انجام بوده و کسب ضرر و زیان از واحدهای تولیدی آینده اقتصاد کشور را تیره می کند.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مشارکت نکردن بانک ها در ضرر و زیان ها عامل اصلی فربه شدن شبکه بانکی در کشور است، گفت: در سال رونق تولید برای تحقق شعار سال بانک ها باید رویه خود را تغییر داده و به سمت مشتری مداری و حمایت از تولید گام بردارند.


فرشادان با تاکید بر اینکه بانک ها باید در ارایه تسهیلات تمامی جوانب را در راستای بازگشت منابع بانکی بسنجند، افزود: پس از سخت گیری های بسیار در ارایه وام به واحد تولیدی بانک ها باید در زیان هم همراه تولیدکننده باشند در غیر این صورت تعطیلی های هر روزه کارخانه ها شدت می گیرد زیرا واحدهای تولیدی توان تحمل این همه مشکلات را ندارند.


وی با بیان اینکه دولت باید با تسهیل شرایط کسب و کار و تاکید بر شبکه بانکی در خصوص رعایت جانب انصاف اقتصاد را رونق دهد، تصریح کرد: وظیفه شبکه بانکی در حوزه رونق تولید سنگین بوده از این رو بانک مرکزی باید نظارت های بیشتری داشته و گزارش عملکرد در این حوزه ارایه کند.


عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس بارها در خصوص فربه شدن شبکه بانکی انتقاد داشته از این رو بانک مرکزی باید توجه به این مهم را از اولویت های خود بداند.


برچسب ها: بانک ها سود
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر