30 خرداد 1398 - 12:47
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه بودجه مجلس:

بانک مرکزی بر نرخ سود وام ها نظارت کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس، از نرخ سود بالای تسهیلات بانکی انتقاد کرد.
کد خبر : ۱۰۱۱۴۷

محسن بیگلریدر گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با تاکید بر ضرورت تسهیل شرایط ارایه تسهیلات به مردم گفت: متاسفانه در حال حاضر بانک ها از نیاز مردم سو استفاده کرده و با تسهیلات گران و نرخ سودهای نجومی به استقبال مشتریان می روند.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک ها برای تقویت تولید و رشد اقتصادی باید تسهیلات ارزان ارایه دهند، تصریح کرد: در حال حاضر تسهیلات اعطایی از سوی بانک ها با زمان بازپرداخت به نسبت کم و سود بیش از ٢٠ درصد و کارمزدهای غیرمتعارف صورت می‌گیرد.
وی با تاکید بر اینکه در هیچ جای دنیا حمایت از تولید از سوی بانک ها به این شکل صورت نمی گیرد،گفت: بانک ها باید در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارند در حالی که رویه فعلی خلاف این مهم است.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه متاسفانه بیش از نیمی از مبلغ وام باید از سوی وام گیرنده به عنوان سود به بانک ها بازگردانده شود، تصریح کرد: این نوع سودها غیرمتعارف
و غیرقانونی بوده و بانک مرکزی باید تجدید نظری در این رابطه داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه شکایت های در خصوص عملکرد بانک ها و همچنین نرخ سودهای بالای بانکی در حوزه تسهیلات دهی به نمایندگان مجلس رسیده است، گفت: بی توجهی بانک ها به این نوع تخلفات پای مجلس را جهت برخورد باز می‌کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بانک ها باید دست از فعالیت های ضد تولید برداشته و در جهت اقتصاد مقاومتی و فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی بردارند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از دیگر معضلاتی که پیش روی شبکه بانکی دیده می شودسنگ اندازی  در ارایه تسهیلات و همچنین سخت گیری در بخشش سود و جرایم بانکی طبق مصوبه مجلس است از این رو بانک مرکزی باید به این موارد ورود داشته باشد تا شعار سال ( رونق تولید ) تحقق پیدا کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر