02 شهريور 1398 - 08:27

فروش اموال مازاد بانک ها با هدف افزایش سرمایه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس مجوز فروش اموال مازاد بانک ها با هدف افزایش سرمایه آن ها را صادر کرده از این رو محدودیتی برای ارایه تسهیلات وجود ندارد.
کد خبر : ۱۰۳۳۳۳
مجلس شورای اسلامی - کراپ‌شده

سیدتقی کبیری در گفتگوی با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه بانک ها می تواند توانایی آن ها در حوزه تسهیلات دهی را افزایش دهد، گفت: فروش اموال مازاد بانک ها راهکار مناسبی برای افزایش سرمایه آن ها است.


نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با الکترونیکی شدن بسیاری از کارها در شبکه بانکی وجود شعبات بسیار دیگر مفهومی ندارد، افزود: مجلس مجوز فروش اموال مازاد را به بانک ها داده از این رو محدودیتی در این حوزه وجود ندارد.


وی با تاکید بر اینکه بانک ها در حال حاضر نیز برای ارایه وام های قرض الحسنه با محدودیت منابع مواجه نیستند، تصریح کرد: برای ارایه وام ازدواج نیز منابعی سالانه در اختیار بانک ها قرار می‌گیرد از این رو بهانه تراشی در ارایه این نوع وام پذیرفتنی نیست.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سخت گیری در ارایه وام های خرد با برخوردهای جدی دستگاه های نظارتی از جمله مجلس مواجه خواهد شد، گفت: بانک مرکزی باید نسبت به این موضوع جدیت داشته و با بانک های متخلف در این حوزه برخورد کند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر گزارش تخلفی در حوزه ارایه وام به نورچشمی ها به مجلس ارسال شود به طور حتم با بانک متخلف برخوردهای بسیار صورت خواهد گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر