06 مهر 1398 - 09:10

شفاف سازی نرخ سود تسهیلات بانکی لازم است

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر ضرورت شفاف سازی نرخ سود تسهیلات بانکی تاکید کرد.
کد خبر : ۱۰۵۳۸۲
سود

سیدجواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، بر ضرورت نظارت بیشتر بر شبکه بانکی تاکید کرد و گفت: نرخ سود تسهیلات بانکی اکنون در هاله ای از ابهام قرار داشته و مردم به طور دقیق از نحوه محاسبه نرخ سود و کارمزدها مطلع نیستند.


نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کاهش نرخ سود تسهیلات در بخش تولید لازم است، افزود: متاسفانه گاهی با محاسبات بانکی نرخ سود برخی تسهیلات بسیار زیاد می شود که این با مولفه های رونق تولید همخوانی ندارد.
حسینی کیا با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید سیاست مشخصی را در حوزه نرخ سود بانکی به شبکه بانکی ابلاغ کند، تصریح کرد: در حال حاضر چند دستگی در حوزه تعیین نرخ سود و کارمزد به بروز ابهاماتی دامن زده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی ضد تولید است، گفت: بانک ها باید به وظیفه اصلی خود یعنی بانکداری برگشته و دست از رقابت با تولید بردارند زیرا ارایه تسهیلات گران مصداق رقابت با بخش مولد کشور است.
وی همچنین از ضرورت آموزش همگانی در خصوص نحوه مجاسبه نرخ سود تسهیلات بانکی خبر داد و افزود: مردم باید به این آگاهی رسیده تا در صورت بروز تخلف در این نوع محاسبات خود به مقابله با آن اقدام کنند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بانک ها باید سالانه بودجه ای را برای بحث آموزش امور بانکی در حوزه محاسبه نرخ سود یا هر نوع آموزشی در حوزه نوآوری های بانکی اختصاص دهند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر