07 بهمن 1398 - 12:50

تفاهم نامه عامليت بانك صادرات در نمايشگاه كتاب امضا شد

معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و مديرعامل بانك صادرات تفاهم نامه اي را امضا كردند كه براساس آن بانك صادرات، بانك عامل نمايشگاه كتاب شد.
کد خبر : ۱۱۱۰۵۴
حجت الله صیدی

به گزارش خبرنگار ايبِنا، حجت الله صيدي ظهر امروز (دوشنبه) و در مراسم امضاي تفاهم نامه بانك صادرات ايران و معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سخناني گفت: براي بانك صادرات باعث افتخار است كه تفاهم نامه عامليت نمايشگاه كتاب را با وزارت ارشاد امضا مي كند.
وي با بيان اينكه به ٢ دليل علاقمند به حضور و امضاي اين تفاهم نامه بوديم، افزود: بانك صادرات علاقمند به توسعه فرهنگي كشور است  و اعتقاد داريم تمام مسيرهاي توسعه از قبيل اقتصادي و اجتماعي از مسير توسعه فرهنگي مي گذرد.
مدير عامل بانك صادرات ايران تصريح كرد: نمايشگاه بين المللي كتاب همواره يكي از بزرگترين رويدادهاي كشور بوده و سال به سال بر تعداد افرادحاضر در آن افزوده شده است؛ حتي در زمان جنگ تحميلي نيز اين نمايشگاه با شكوه برگزار مي شد.
صيدي اعلام كرد: امكانات و زيرساخت هاي نرم افزاري و سخت افزاري بانك صادرات هم در اختيار بخش عرضه كه وزارت ارشاد، ناشرين و نويسندگان هستند قرار خواهد گرفت و هم در اختيار بخش تقاضا كه علاقمندان، دانشجويان، پژوهشگران و خانواده ها.
وي خاطرنشان كرد: البته اين موضوع تنها محدود به نمايشگاه كتاب تهران نيست و نمايشگاه هاي استاني كتاب را نيز در بر خواهد گرفت.
مدير عامل بانك صادرات ابراز اميدواري كرد كه نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با بهترين كيفيت و با افزايش تعداد بازديدكنندگان و تيراژ كتاب برگزار شود.
محسن جوادي معاون امور فرهنگي وزير ارشاد نيز در اين مراسم در سخناني گفت: يكي از حوزه هاي مورد علاقه وزير ارشاد اقتصاد فرهنگ و هنر است و بدنبال اقداماتي در زمينه گردش اقتصاد اين حوزه هستيم.
وي گفت: البته حمايت از ناشرين و نويسندگان اهالي قلم تنها بحث مادي نيست و بايد فضاي نشر گسترش يابد.
جوادي اعلام كرد كه امسال يارانه كتاب به طور مستقيم در سبد خريد دانشجويان واريز خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر