18 مرداد 1395 - 09:58
مدیر عامل بانک رسالت

اجرای طرح بانکداری اجتماعی با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی /پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی

مدیر عامل بانک رسالت از اجرای آزمایشی طرح بانکداری اجتماعی با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی و بانک مرکزی خبر داد و گفت:بیش از یک هزار و ۵۰۰ کانون فعال در طرح بانکداری اجتماعی تاکنون مشارکت کرده اند و ما در حال اجرای آزمایشی این طرح هستیم که با استقبال بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و بانکی روبه رو شده است.
کد خبر : ۱۳۶
اجرای طرح بانکداری اجتماعی با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی /پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی


 به گزارش شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران( ایبِنا) ، محمدحسین حسین زاده در نشستی خبری با بیان اینکه این بانک تنها در زمینه قرض الحسنه فعالیت می کند، گفت: یکی از اهداف ما هدایت قشر مخاطب برای هزینه کرد تسهیلات دریافتی در کارآفرینی و تولید است.



وی به محصول جدید این بانک در زمینه «بانکداری اجتماعی» اشاره کرد و افزود: ما برای نهادینه کردن محصول جدید خود در حال همکاری با بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و بانکی هستیم، آحادی از جامعه که گروه کانون را در داخل کانون های خانوادگی، مساجد، دوستی و دانشجویی تشکیل می دهند، می توانند از خدمات اجتماعی ما استفاده کنند.



حسین زاده ادامه داد: بانک رسالت خدمات نوینی در زمینه بانکداری مجازی و نوین دارد و ما می توانیم به کانون های مختلف خدمات رسانی کنیم.



پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی



وی با تاکید بر اینکه این بانک  به هیچ منابع دولتی و نفتی وصل نیست و از منابع خرد مردمی و تعاونی تامین مالی می شود، افزود:این بانک حداکثر تا ٣٠٠ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند ضمن اینکه تسهیلات این بانک  به کارکنان حتی با محاسبه ودیعه مسکنی که به مدیران خود می پردازد زیر یک درصد است.
وی ادامه داد: این بانک تا پایان سال ٩٤، یک میلیون و ٥٠٠ هزار تسهیلات را پرداخت کرده که میانگین آنها ٨٣ میلیون ریال است البته این در حالی است که سپرده ٩٥ درصد مردم  زیر ١٠٠ میلیون ریال بوده و تنها ٦ درصد بیش از ١٠٠ میلیون ریال سپرده دارند.
حسین زاده با تاکید بر اینکه بانک رسالت  بانکی اجتماعی است و کسب و کار سودمدار برای ما تعریف نشده است، گفت:این بانک ارایه خدمات به دهک های متوسط کشور و جامعه را هدف گذاری کرده  است  زیرا دهک های پایین توانایی پرداخت اقساط را ندارند و دهک های بالا وام خرد نمی خواهند.
مدیر عامل بانک رسالت ادامه داد:هر چند این بانک رقیبی برای شبکه بانکی نیست اما در عین حال  طبیعی است که رقابت سالم وجود دارد هر چند که ما به واسطه قرض الحسنه بودن رقیب بانک های تجاری نیستیم بلکه مکمل یکدیگریم. فعالیت ما بخشی از مسوولیت اجتماعی است ضمن اینکه علاقه مند به ورود به امور تجاری نیستیم زیرا تخصص ما قرض الحسنه خرد اجتماعی است.



۷۷ هزار میلیارد ریال منابع در اختیار داریم



حسین زاده در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوالی گفت: در سال ۱۳۹۲ در حالی بانک رسالت فعالیت خود را آغاز کرد که ما کمتر از ۱۰ هزار میلیارد ریال منابع در اختیار داشتیم ولی امروز منابع ما به ۷۷ هزار میلیارد ریال رسیده و این روند روبه رشد ادامه دارد.



وی توضیح داد که منابع بانک رسالت نسبت به سال گذشته از رشد دو برابری برخوردار بوده است.



مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در پاسخ به سوال دیگری درباره پرداخت تسهیلات به کارکنان و مدیران این بانک، اظهار داشت: تسهیلاتی که به کارکنان خود و حتی با محاسبه تسهیلات ودیعه مسکنی که به مدیران انتقال یافته از شهرستان ها داده شده ، کمتر از یک درصد تسهیلاتی است که پرداخت کرده ایم.



حسین زاده درباره معوقات این بانک از محل درریافت اقساط تسهیلات نیز گفت: این ر قم تنها دو درصد از تسهیلات را تشکیل می دهد.



وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تعداد شعبات این بانک تصریح کرد: هر چند بانک رسالت دارای ۲۸۲ شعبه در سراسر کشور است اما به دنبال کاهش تعداد شعبات هستیم بنابر این نه تنها توسعه شعب در دستور کار نیست بلکه می خواهیم به سمت بانکداری بدون شعبه یا با تعداد شعب کم حرکت کنیم.



 



 



 



 



 


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر