08 اسفند 1401 - 18:13
ایبِنا بررسی کرد؛

جذابیت سرمایه‌گذاری در بورس در مقابل ریسک بالای دلار در نرخ‌های غیرمنطقی

جذابیت سرمایه‌گذاری در بورس در مقابل ریسک بالای دلار در نرخ‌های غیرمنطقی
در حالی که بازار ارز ریسک زیادی دارد، با ورود پول حقیقی، بورس بازاری جذاب برای سرمایه‌گذاری شده است.
کد خبر : ۱۴۷۳۳۹

به گزارش خبرنگار ایبِنا، با توجه به نوسانات فراوان نرخ ارز در روز‌های اخیر، اکثر کارشناسان معتقدند خرید دلار در نرخ‌های کنونی غیرمنطقی و با ریسک‌های بسیار زیادی همراه است. از این رو، توصیه می‌شود از ورود به این حوزه به دلیل نوسانات بالا و غیرقابل پیش‌بینی آن هم با سرمایه‌های اندک خودداری شود.

درعین‌حال، سرمایه گذاران و کارشناسان بازار‌های مالی در روز‌های اخیر، بازار سهام را بستر مناسبی جهت سرمایه‌گذاری دیده‌اند.

درشرایطی که بازار‌های موازی با ریسک معاملاتی بسیار بالایی همراه‌اند، همزمان با انتشار خبر راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا توسط بانک مرکزی، بازار سهام قدم در جبران عقب ماندگی خود گذاشته و با ریسک بسیار کمتری نسبت به سایر بازار‌ها با تقویت مناسبی همراه شده است.

مطابق آمار، از زمان انتشار خبر راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا تاکنون، بازار سرمایه شاهد خالص ورود ۲ هزار و ۶۷۳ میلیارد تومان پول حقیقی به معاملات خرد بوده و میانگین ارزش معاملات خرد در این بازه زمانی به ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین شاخص کل بورس نیز با قرار گرفتن در یک روند صعودی چشمگیر به کانال ۱.۸ میلیون واحد رسیده است.

 

جذابیت سرمایه گذاری در بورس در مقابل ریسک بالای دلار در نرخ‌های غیرمنطقی

ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
۰
قانونی گذرانده بشه :کسانی که با سهام نوسانگیری میکنند سهمی رو مثلا کمتر از یکسال نگه دارند مشمول مالیات بشوند میدونه زودتر خروج پول از بورس بخواد بزنه مشمول ۲۵٪ مالیات حاصل از عایدی میشه
این امر کمک به بازار اوراق بهادار است
فیلم و پخش زنده
بیشتر