پس‌لرزه‌های ورشکستگی «سیلیکون ولی» در چین

پس‌لرزه‌های ورشکستگی «سیلیکون ولی» در چین
سقوط بانک سیلیکون ولی، به استارت‌آپ‌های کشور‌های دیگر مانند چین هم آسیب رساند.
کد خبر : ۱۴۷۹۸۹

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، پیامد‌های فروپاشی بانک سیلیکون ولی تأثیراتی بر استارت آپ‌های چینی دارد، به ویژه آن‌هایی که با سرمایه‌های دلاری آمریکا حمایت می‌شوند. رگولاتور‌های ایالات متحده روز جمعه این بانک را تعطیل کردند که دومین ورشکستگی بانکی این کشور به شمار می‌رود. بانک سیلیکون ولی کسب و کار خود را بر پایه حمایت از استارت آپ‌های فناوری، شامل استارتاپ‌های چینی بنا کرده بود.

 به گفته یکی از بنیان‌گذاران استارت‌آپ چینی که به دلیل وضعیت حساس، خواست نامش فاش نشود، سیستم آنلاین افتتاح حساب در اس وی بی امکان کاربرد یک شماره تلفن همراه چینی را برای تأیید اعتبار فراهم کرده بود. این منبع تاکید کرد که آن‌ها زمانی ده‌ها میلیون دلار در اس وی بی داشتند. از آن زمان، وی اکثر سرمایه‌ها را خارج کرده، اما هنوز بیش از ۲۵۰ هزار دلار دراس وی بی دارد. این منبع به زبان ماندارین گفت که همراه با حمایت سرمایه‌گذار جریان اصلی، یک استارت‌آپ می‌تواند ظرف یک هفته حسابی در اس وی بی باز کند.

بانک‌های سنتی رایج، مانند استاندارد چارترد، اچ‌اس‌بی‌سی و سیتی از این قوانین پیروی می‌کنند و زمان زیادی حدود سه تا شش طول می‌کشد تا یک حساب بانکی در آن‌ها ایجاد شود. این منبع که یک شرکت فین‌تک و دو شرکت فناوری دیگر را تأسیس کرد، گفت که سرمایه‌گذاران خطرپذیر دوست دارند با اس وی بی کار کنند، زیرا این بانک به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد نحوه استفاده استارت‌آپ‌ها از سرمایه‌شان را تأیید کنند.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر