15 فروردين 1402 - 09:45
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفتکو با ایبِنا؛

کاهش تورم با تعیین نرخ تسعیر ارز خوراک پتروشیمی‌ها با دلار ۲۸۵۰۰ تومان

کاهش تورم با تعیین نرخ تسعیر ارز خوراک پتروشیمی‌ها با دلار ۲۸۵۰۰ تومان
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: تعیین قیمت مناسب برای خوراک پتروشیمی‌ها اقدامی در جهت حمایت از رشد تولید کالا است.
کد خبر : ۱۴۸۶۰۶

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها گفت: تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان اقدام مناسبی برای کاهش هزینه تولید است.

 

وی افزود: تعیین این نرخ برای خوراک پتروشیمی‌ها باعث می‌شود تا آن‌ها نیز محصولات خود را با قیمت مناسب تری به فروش برسانند و در نتیجه مصرف کنندگان محصولات پتروشیمی‌ نیز با دریافت ارزان کالا‌ و محصولات مورد نیاز خود کالا‌های تولیدی خود را با قیمت پایین تری تولید و عرضه خواهند کرد.

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: این زنجیره باعث می‌شود تا نهایتاً کالا با قیمت مناسب‌تر و پایین تری به دست مصرف کننده نهایی برسد، این چرخه همان کاهش تورم‌ است که در شعار سال نیز به آن اشاره شده است.

 

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب سال جدید را به نام سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند که تعیین قیمت مناسب برای خوراک پتروشیمی‌ها اقدامی در جهت حمایت از رشد تولید کالا با قیمت ارزان و در نتیجه کاهش تورم است.

 

وی افزود: امیدواریم که این روند در سایر بخش‌های  تولید اتفاق بیفتد و ما شاهد کاهش هزینه‌های تولید و در نتیجه کاهش تورم  در حوزه‌های مختلف باشیم، همچنین گفتنی است که نرخ خوراک پتروشیمی‌ها برای سال ۱۴۰۲، ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

نویسنده: عباسی مزار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر