21 فروردين 1402 - 12:07

افت ثروت ابرثروتمندان جهان

افت ثروت ابرثروتمندان جهان
بر اساس رتبه‌بندی سالانه فوربس، در مجموع ۲۵ نفر از ثروتمندترین افراد ۲۰۰ میلیارد دلار دارایی خالص خود را از دست داده‌اند.
کد خبر : ۱۴۸۹۱۸

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، بر اساس فهرست میلیاردر‌های جهانی فوربس در سال ۲۰۲۳ که این هفته منتشر شد، ۲۵ نفر از ثروتمندترین افراد، سال سختی را پشت سر گذاشتند و از مجموع دارایی خالص آن‌ها ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت. این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که دارایی آن‌ها هنوز در مجموع ۲.۱ تریلیون دلار ارزش دارند. هم تعداد میلیاردر‌ها و هم مجموع ثروت آن‌ها کاهش یافته و ۲۵۴ نفر، وضعیت میلیاردر بودن خود را از دست دادند.

 

بر اساس این گزارش، ۲۶۴۰ میلیاردر باقی مانده در مجموع ۵۰۰ میلیارد دلار ضرر کردند. در میان کسانی که این مجموعه را ترک کردند، سام بنکمن-فرید، بنیان گذار صرافی اف تی اکس و کانیه وست، خواننده رپ بودند.

فوربس نوشت: دو سوم از ۲۵ نفر برتر در مقایسه با نیمی از کل این فهرست نسبت به سال گذشته فقیرتر هستند. این رتبه‌بندی نشان داد که جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون، با کاهش ۵۷ میلیارد دلاری ثروت خود طی یک سال، به دلیل سقوط ۳۸ درصدی قیمت سهام این غول تجارت الکترونیک از ۱۰ مارس، بیشترین ضرر را متحمل شده است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و توییتر، با کاهش ۳۹ میلیارد دلاری، به عنوان دومین بازنده بزرگ این لیست انتخاب شد. علاوه بر این، این میلیاردر، عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به رئیس گروه لویی ویتون موت هنسی (LVMH)، برنارد آرنو از دست داده است.

بر اساس گزارش فوربس، دو میلیاردر دیگر نیز جایگاه خود را در میان ۲۵ نفر برتر از دست داده‌اند. این‌ها بنیان گذار تیک تاک، ژانگ ییمینگ، که با یک پله سقوط به رتبه ۲۶ رسیده و چانگ پنگ ژائو، موسس بزرگ‌ترین صرافی ارز‌های دیجیتال، بایننس، هستند. فوربس نوشت که دومی از رتبه ۱۹ سال گذشته تا ۱۶۷ با وجود سقوط ارزش ارز‌های دیجیتال سقوط کرد. طبق این رتبه‌بندی، در حالی که برخی از ثروتمندترین‌های جهان، جایگاهشان را از دست داده اند، دو میلیاردر یعنی غول رسانه‌ای کانادایی دیوید تامسون و بنیان‌گذار نایک فیل نایت به ۲۵ نفر برتر پیوستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر