چین بیش از ۳۵۰۰ تن غله به سوریه اهدا کرد

چین بیش از ۳۵۰۰ تن غله به سوریه اهدا کرد
چین پنج محموله گندم و برنج به وزن بیش از ۳۵۰۰ تن به سوریه اهدا کرد.
کد خبر : ۱۵۱۶۹۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از خبرگزاری شینهوا، مهندس خالد حبوباتی رئیس هلال احمر سوریه و شی هونگوی سفیر چین در سوریه تفاهم نامه‌ای را برای تحویل پنج محموله گندم و برنج به ارزش ۳۵۱۶ تن شامل ۲۳۳۶ تن گندم و ۱۱۸۰ تن برنج، در مقر این سازمان در دمشق امضا کردند.

حبوباتی در مراسم امضای این تفاهم نامه از کمک چین به سوریه در جریان بحران انسانی که این کشور با آن روبه رو است، به ویژه پس از زلزله عظیم فوریه گذشته که خسارات زیادی به بار آورد و ده‌ها هزار سوری را آواره کرد، تشکر کرد.

سفیر چین به نوبه خود به خبرنگاران گفت که چین به ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه ادامه خواهد داد. وی ابراز امیدواری کرد که مردم سوریه به سرعت بر آثار زلزله غلبه کنند.

وی افزود: دولت چین در حال پیگیری اتفاقات سوریه پس از زلزله بزرگ ۶ فوریه است و به همین دلیل کمک‌های بشردوستانه فوری به مردم سوریه ارائه کرد.

از زمان زمین لرزه‌های شدیدی که در ۶ فوریه ترکیه و سوریه را لرزاند، چین به طور فعال در کمک به دو کشور مشارکت داشته است.

صلیب سرخ چین با تحویل دو محموله اقلام بشردوستانه به سوریه که به ترتیب در ۹ و ۱۳ فوریه وارد دمشق شد، به سرعت حرکت کرد.

در ۱۵ فوریه، چین ۸۰ تن تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه‌های تنفس مصنوعی و اکسیژن ساز و همچنین چادر، جعبه کمک‌های اولیه، پتو، لباس‌های زمستانی و مواد غذایی اهدا کرد.

همچنین در ۳۱ مه، چین ۲۲۵ خانه پیش ساخته را به عنوان کمک مالی برای پناه دادن به سوری‌های آواره در اثر زلزله ویرانگر که کشور را لرزاند، فراهم کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر