30 خرداد 1402 - 07:00
در گفتگو با ایبِنا بررسی شد؛

پیش‌بینی بورس امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
برخی کارشناسان، سهام مستعد رشد را شناسایی کرده و به زودی پول‌های خود را وارد بازار خواهند کرد تا از رالی صعودی آینده استفاده کنند.
کد خبر : ۱۵۲۰۰۰

نیما نائینیان، کارشناس بازار سرمایه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا اظهار کرد: در معاملات روز گذشته شاخص کل بازار سرمایه یک هزار و ۳۰۴ واحد رشد کرد، این در حالی است که شاخص هم وزن ۵ هزار و و ۳۰۹ واحد تقویت شد، این موضوع نشان می‌دهد که سهام‌های کوچک و متوسط عملکرد بهتری از سهام‌های بزرگ و شاخص ساز داشته‌اند.


این تحلیلگر بازار‌های مالی ابراز داشت: در معاملات روز گذشته بازار سهام، شاخص کل در ابتدای معاملات گام خود را محکم برداشت، اما هرچه قدر به پایان معاملات نزدیک می‌شدیم از رشد شاخص کل بازار سرمایه کاسته می‌شد تا اینکه در پایان معاملات بازار سهام متعادل بسته شد.


این فعال بازار سرمایه عنوان کرد: حجم معاملات بازار سهام چند هفته‌ای است که کاهش یافته و در ادامه ارزش معاملات در روز گذشته به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که رقم پایینی محسوب می‌شود.


وی افزود: در روز گذشته شاهد خروج پول حقیقی از معاملات بازار سهام بودیم و این خبر خوشی برای بازار سهام نیست چرا که روز گذشته نقدینگی از صندوق‌های سرمایه گذاری نیز خارج شد.


نائینیان گفت: بخشی از کم‌رمقی بازار سهام به خبرهای گروه خودرو ساز بازمی‌گردد، خودروساز‌ها صورت‌های مالی خوبی منتشر نکرده اند و زیان‌سازی خودرو سازان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال‌های گذشته بیشتر نیز شده است و همین موضوع کلیت بازار سهام را تحت تاثیر قرار داد.


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بازار سرمایه نگران ریزش شدید بازار سهام نیست، زیرا p.e بازار سهام بسیار ارزنده است، اما برای اینکه پول‌ها به بازار سهام ورود کند، نیاز به تحریک سرمایه گذاران داریم.


وی افزود: پیش بینی بنده این است که معاملات امروز بازار سهام همچنان بی رمقی و بی جانی خود را تکرار کند، بنابراین امروز بازار متعادلی خواهیم داشت.


نائینیان در پایان تاکید کرد: برخی از کارشناسان بازار سهام، نماد‌های مستعد رشد را شناسایی کرده‌اند و به زودی پول‌های خود را وارد بازار سهام خواهند کرد تا از رالی صعودی بازار سهام که به زودی روی خواهد داد، بهره‌مند شوند.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر