16 تير 1402 - 10:48
نماینده مجلس در گفتگو با ایبِنا:

ترمز رشد تورم کشیده شد/ مثبت شدن شاخص‌های اقتصادی امیدوارکننده است

ترمز رشد تورم کشیده شد  مثبت شدن شاخص‌های اقتصادی امیدوارکننده است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: جلوی شتاب و سرعت کُشنده تورم در کشور گرفته شده و ما امروز شاهد کاهش نرخ رشد تورم در کشور هستیم.
کد خبر : ۱۵۲۱۳۵

محمد سبزی؛ نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به شرایط کنونی اقتصادی کشور گفت: اگر نرخ تورم موجود در دولت دوازدهم، امروز هم ادامه پیدا می‌کرد، وضعیت اقتصادی کشور به مراتب بدتر از شرایط فعلی بود. واقعیت این است که امروز جلوی سرعت و شتاب کُشنده تورم گرفته شده و ما شاهد کند شدن شیب نرخ رشد تورم در کشور هستیم.


وی افزود: نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز شاهد رشد ۴ درصدی اقتصاد در کشور هستیم در حالیکه که میانگین رشد اقتصادی در طول دولت یازدهم و دوازدهم ۰.۳ درصد یا به عبارتی حدود صفر بود.


سبزی خاطرنشان کرد: این میانگین رشد اقتصادی ثمره رشد و پیشرفت در حوزه‌های مختلف صنعت، صادرات محصولات نفتی و غیرنفتی و درآمد‌های حاصل از آن است که رشد میانگین ۴ درصد را نشان می‌دهد.

 

وی افزود: در کنار تحقق رشد اقتصادی، افزایش نرخ رشد سرمایه گذاری از حدود منفی ۷ درصد در یک دهه گذشته به حدود مثبت ۶.۵ درصد در دولت سیزدهم و کاهش نرخ رشد نقدینگی از ۴۱ درصد به ۲۹ درصد امیدوارکننده است.


وی افزود: درست است که امروز مردم رشد اقتصادی و سرمایه گذاری و کاهش نرخ رشد تورم را در زندگی خود لمس نمی‌کنند، اما واقعیت این است که جلوی بدتر شدن شرایط گرفته شده و ادامه وضعیت کنونی نوید دهنده شرایطی بهتر و آرام‌تر در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم و جامعه است.


نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه صادرات نفت نیز ما هم در فروش نفت خام و صادرات آن و هم در صادرات و فروش فرآورده‌های نفتی و وصول درآمدهای آن رشد قابل توجهی نسبت به دولت قبل داشته ایم که با یک فاصله چند وقته اثرات آن در زندگی و رفاه مردم نمایان خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر