قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار؛ سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲/ ریزش در بازار طلا همزمان با کاهش نرخ دلار

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار؛ سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲  ریزش در بازار طلا همزمان با کاهش نرخ دلار
قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار امروز ۲ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان است که نسبت به روز گذشته با کاهش قابل توجه همراه شده است.
کد خبر : ۱۵۲۵۷۱

بر اساس رصد خبرنگار ایبِنا از بازار طلا و سکه، این بازار در معاملات امروز همزمان با کاهش قیمت دلار با ریزش مواجه شده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار در معاملات امروز سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲، با قیمت ۲ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود و نسبت به روز گذشته با کاهش همراه شده است.

هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به ۳ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است. انس طلا در حال حاضر ۱۹۳۰ دلار و مظنه تهران طلا نیز ۱۰ میلیون و ۲۵۸ هزار تومان است.

از نظر کارشناسان بازار سرمایه در بازار جهانی طلا، انتظار از افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو مانع افزایش قیمت طلا شده است و با توجه به اینکه بالارفتن نرخ بهره تمایل به سرمایه‌گذاری در طلا به عنوان یک سرمایه بدون سود را کاهش می‌دهد، خریداران جهانی طلا منتظر مشخص شدن تکلیف نرخ بهره آمریکا مانده‌اند. بازار طلای داخلی ایران هم تحت تاثیر از این شرایط جهانی در روز‌های اخیر با کاهش تقاضا و ریزش قیمت‌ها مواجه شده است.

خریداران طلا به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره و کاهش قیمت انس طلای جهانی باید در معاملات خود احتیاط لازم را به خرج داده و تا حد امکان از خرید طلا خودداری کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر