تقاضای افزایش مالیات شرکت های چندملیتی در هند

تقاضای افزایش مالیات شرکت های چندملیتی در هند
دهلی نو می‌خواهد قرارداد مالیات شرکت‌ها در سال ۲۰۲۱ را اصلاح کند تا شرکت‌های جهانی سهم بیشتری از مالیات داشته باشند.
کد خبر : ۱۵۳۰۳۱

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، بنا به گزارش‌ها دهلی نو می‌خواهد قرارداد مالیات شرکت‌ها در سال ۲۰۲۱ را اصلاح کند تا سهم بیشتری از مالیات شرکت‌های جهانی را تضمین کند. گزارش شده که ممکن است هند تقاضای افزایش ناگهانی سهم مالیاتی شرکت‌های چندملیتی را که در توافق مالیات شرکتی ۲۰۲۱ هستند، داشته باشد که قرار است سال آینده اجرایی شود. بنا بر گزارش‌ها، دهلی نو این اصلاحیه را در جلسه وزیران دارایی و بانک‌های مرکزی جی بیست در این هفته پیشنهاد خواهد کرد. قرارداد تاریخی ۲۰۲۱ بین کشور‌های جی بیست و کشور‌های سازمان توسعه و همکاری اقتصادی OECD  امضا شد و امضاکنندگان آن با هم اکنون بیش از ۱۴۰ کشور و حوزه قضایی را تشکیل می‌دهند که بیش از ۹۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را نمایندگی می‌کنند.

این توافق، قوانینی را در مورد نحوه مالیات دولت‌ها بر شرکت‌های جهانی مانند اپل و گوگل که در حوزه‌های قضایی مختلف کار می‌کنند و به همین ترتیب می‌توانند در کشور‌هایی با مالیات پایین ثبت سود کنند، اصلاح می‌کند. این قرارداد حداقل ۱۵ درصد مالیات این شرکت ها، به اضافه ۲۵ درصد مالیات اضافی بر «سود مازاد» درآمد سالانه بیش از ۲۲ میلیارد دلار تعیین شده که بیش از ۱۰ درصد رشد سالانه است. با این حال، بر اساس گزارش رویترز، هند خواهان افزایش قابل توجه مالیات پرداختی در کشور‌هایی است که شرکت‌ها در آن فعالیت می‌کنند. در این گزارش مشخص نشده که هند به دنبال چه مقدار افزایش است. یکی از این منابع گفته است: هند پیشنهاد‌هایی برای دریافت سهم خود از حقوق مالیاتی از سود مازاد شرکت‌های چند ملیتی ارائه کرده است.

 دهلی نو قصد دارد پیشنهاد دهد که مالیات تکلیفی که توسط شرکت‌ها در حین پرداخت به فروشندگان و کارمندان جمع‌آوری می‌شود و سپس به مقامات مالیاتی واریز می‌شود، از اصل مالیات بر سود جدا شود. بر اساس قرارداد فعلی، کشور‌ها سهم خود از مالیات را با مالیات تکلیفی که دریافت می‌کنند، جبران می‌کنند. هند قبلاً این پیشنهاد‌ها را به OECD ارائه کرده و قرار است در نشست جی بیست در روز‌های دوشنبه و سه شنبه مورد بحث قرار گیرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر