در گفت‌وگو با ایبِنا بررسی شد؛

پیش‌بینی بورس امروز ۲۸ تیر ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس امروز ۲۸ تیر ۱۴۰۲
با توجه به افزایش ارزش معاملات انتظار داریم که در معاملات امروز و هفته آینده شاخص کل بازار سرمایه سبز پوش بماند.
کد خبر : ۱۵۳۰۶۸

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: پس از این که ۸ روز معاملاتی مداوم شاخص کل بازار سرمایه قرمز پوش شد، خوشبختانه در معاملات روز سه شنبه شاخص کل بازار سرمایه به مدار صعودی بازگشت.


این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: یکی از سوالاتی که در شرایط فعلی بازار سهام مطرح می‌شود این است که آیا شاخص کل به روند صعودی بازگشته است یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید ارزش روزانه معاملات بازار سهام را ملاک قرار داد.


این تحلیل گر بازار‌های مالی عنوان کرد: در معاملات روز‌های گذشته بسیاری از سهام‌ها در قیمت‌های بالاتر فروشنده زیادی داشته اند و زمانی بازار به روند صعودی باز می‌گردد که سهم‌ها در قیمت‌های پایین‌تر دیگر فروشنده نداشته باشد؛ بنابراین زمانی میل به فروش در قیمت‌های پایین‌تر از می‌رود که تقاضا برای سهام در قیمت‌های پایین‌تر افزایش یابد.


این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: در معاملات روز سه شنبه از ساعت ۹.۳۰ تا ۹.۴۵ دقیقه شاهد افزایش صف‌های خرید بوده ایم، اما پس از ساعت ۹.۴۵ دقیقه تعدادی از سهام‌ها که در صف خرید بودند، صف‌های خرید از بین رفت و قیمت سهم‌ها اندکی به رنج منفی کشیده شدند. البته از بین رفتن صف‌های خرید مهم نیستند و ارزش تحلیلی ندارند، بلکه زمانی از بین رفتن صف‌های خرید اهمیت پیدا می‌کند که این صف‌ها مجددا با افزایش تقاضا رو به رو شوند و قیمت سهم را نزدیک به سقف قیمتی حفظ کنند.


پیام الیاس کردی در پایان تاکید کرد: در معاملات روز دوشنبه ارزش معاملات حدود ۶ هزار میلیارد تومان بود که این میزان در روز گذشته یعنی سه‌شنبه به بیش از ۷.۵ هزار میلیارد تومان رسید، با توجه به افزایش ارزش معاملات انتظار داریم که در معاملات امروز و هفته آینده نیز شاخص کل بازار سرمایه سبزپوش باقی بماند.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر