روسیه جای آمریکا را در بازار سوخت برزیل گرفت

روسیه جای آمریکا را در بازار سوخت برزیل گرفت
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که روسیه در صادرات فراورده‌های نفتی توانسته جای آمریکا را در بازار برزیل بگیرد.
کد خبر : ۱۵۴۱۱۳

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، آمار‌های موسسه کپلر نشان می‌دهد برزیل واردات فراورده‌های نفتی از جمله بنزین و گازوئیل از روسیه را افزایش داده و پیش‌بینی می‌شود طی ماه جاری رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت برسد.

مسکو در تلاش برای ساختن بازار‌های جدید برای فراورده‌های نفتی خود از زمان اعمال تحریم‌ها علیه صنعت نفتش روز به روز جایگاه خود را در میان کشور‌های آمریکای لاتین در حوزه تامین سوخت محکم‌تر می‌کند. درواقع اقدام کشور‌های غربی در اعمال تحریم علیه نفت روسیه، باعث شده تا شاهد تغییرات گسترده در چرخه عرضه نفت و فراورده‌های نفتی در جهان باشیم و روسیه بیش از پیش به سمت بازار‌های آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین برود.

ویکتور کاتونا، کارشناس ارشد نفتی موسسه کپلر، می‌گوید: برزیل بزرگ‌ترین بازار آمریکای لاتین است و به همین خاطر پالایشگاه‌های روسی روی این کشور متمرکز شده‌اند.

وی تأکید کرد: حتی شرکت‌های برزیلی هم اعتراف کرده‌اند که خرید گازوئیل از روسیه برای آن‌ها مزیت رقابتی ایجاد کرده و بنابراین ما انتظار داریم این روند به شکل فزاینده‌ای ادامه یابد.

پیش‌بینی می‌شود در ماه آگوست نسبت به ماه قبل از آن شاهد افزایش ۲۵ درصدی صادرات فراورده‌های نفتی روسیه به برزیل باشیم و درواقع در این بازه زمانی مسکو روزانه ۲۳۵ هزار بشکه فراورده‌های نفتی به برازیلیا صادر کرده است.

کپلر اعلام کرده که صادرات این حجم از فراورده‌های نفتی باعث می‌شود تا روسیه با پشت سر گذاشتن آمریکا به بزرگ‌ترین تامین‌کننده سوخت برزیل تبدیل شود.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر