کاهش تخفیف فروش نفت روسیه

کاهش تخفیف فروش نفت روسیه
لنگر کردن قیمت نفت اورال (Urals) به ۱۵ دلار نازل‌تر از قیمت نفت برنت تا سال آینده، سیاست جدید دولت روسیه است.
کد خبر : ۱۵۵۴۷۸

به گزارش خبرنگار ایبِنا و به نقل از راشاتودی؛ روزنامه RBK، طبق مطالعه بودجه ۲۰۲۴-۲۰۲۶ دولت روسیه، گزارش داد؛ دولت قصد کاهش تخفیف سبد نفتی اورال روسیه را با توجه به قیمت نفت برنت دارد.

 

براساس این گزارش، انتظار می‌رود تخفیف‌ها تا سال ۲۰۲۶ از بشکه‌ای ۲۰ دلار به ۶ دلار کاهش یابد. همچنین برنامه‌ریزی‌ها نشان می‌دهد، در سال میلادی آتی، تخفیف این حوزه نفتی ۱۵ دلار و سپس در سال ۲۰۲۵ به ۱۰ دلار برسد. روسیه پس از تحریم‌های نفتی اروپا در ماه دسامبر، مبنای محاسبه مالیات را بر اساس سقف قیمت گروه G۷ قرار داده که این اقدام برای خنثی‌سازی اثر افت قیمتی نفت اورال بر منابع بودجه است.

 

 پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه جولای اصلاحاتی در قانون مالیات را به تصویب رساند که به موجب آن تخفیف نفت خام اورال نسبت به برنت از ۲۵ دلار به ازای هر بشکه به ۲۰ دلار تا سپتامبر کاهش یابد.

 

با توجه به تخمین‌های روزنامه RBK، تحقق تغییرات ادعا شده می‌تواند ۸.۹ میلیارد دلار در سال آتی درآمدزایی داشته باشد، پس از آن نیز ۹.۷ میلیارد دلار در ۲۰۲۵ و ۸.۹ میلیارد دلار در ۲۰۲۶ پیش بینی‌شده است.

 

در حال حاضر روسیه برای توسعه شاخص قیمتی خود تلاش می‌کند که بر اساس بورس کالای بین المللی سن‌پترزبورگ محاسبه خواهد شد. همچنین شاخص مذکور تا سال ۲۰۲۴ اجرایی شده و مبنای محاسبه مالیات قرار خواهد گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر