طلا به کمترین قیمت ۷ ماه اخیر سقوط کرد

طلا به کمترین قیمت ۷ ماه اخیر سقوط کرد
سر نوشت بازار طلای جهانی به آمارهای کلان اقتصاد آمریکا گره خورده است.
کد خبر : ۱۵۵۶۶۰

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از رویترز؛ طلای جهانی که پس از افت‌های پی‌درپی، همچنان در مسیر نزولی خود قرار داشته، در روز دوشنبه نیز تقریبا به کمترین مقدار خود در ۷ ماه گذشته رسیده است.

 

در این میان، باید در خصوص رفتار بازیگران برای هضم داده‌های تورمی دلار و آمار‌های در حال انتشار این هفته از بازار کار آمریکا، منتظر ماند.

 

نرخ بازار لحظه‌ای انس طلای جهانی، با کاهش ۰.۴ درصدی در کانال قیمتی ۱۸۴۰.۵ دلار قرار گرفت. همچنین بازار آتی طلا جهانی نیز با کاهش ۰.۵ درصدی به قیمت ۱۸۵۶.۳ دلار به ازای هر انس رسید.

 

در هفته گذشته، شمش طلا بیشترین نزول هفتگی خود را با کاهش ۳.۷ درصدی ثبت کرد که این کاهش از ژوئن ۲۰۲۱ بی‌سابقه بوده است.

 

ایلیا اسپی‌واک، رئیس دفتراقتصاد کلان بین‌الملل Tastylive در این باره عنوان کرد: اگر داده‌های آماری آمریکا ضعیف بود، در هفته‌های آتی شاهد ایجاد شدن مقاوت قیمت خواهیم بود. همچنین، وی در خصوص گره خوردن سرنوشت طلا جهانی به داده‌های کلان اقتصاد آمریکا به نکاتی اشاره کرد.

 

براساس این گزارش، بازدهی دلار و اوراق خزانه به ترتیب در اوج ۱۰ ماهه و ۱۶ ساله خود قرار داشته است.

 

با توجه به آمار‌های منتشر شده تورم آگوست و داده‌های هزینه مصرف شخصی یا PCE؛ به نظر می‌رسد، احقاق هدف تورم هدف ۲ درصدی آمریکا، تا پایان سال میلادی دور از انتظار نیست. لازم به ذکر است، شاخص تورمی مورد هدف بانک مرکزی آمریکا، شاخص هزینه مصرفی شخصی یا همان PCE است.

 

در این رابطه، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت: ممکن است افزایش نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی با تورم ادامه نیابد، چرا که احتمالا تورم به هدف خود نزدیک می‌شود.

 

نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده بهره‌ای، همچون طلا، را افزایش داده و بدین ترتیب از جذابیت آن‌ها می‌کاهد.

 

بازار احتمال افزایش مجدد نرخ بهره را حدود ۴۵ درصد تخمین می‌زند. این در حالی است که ۴۳ درصد احتمال اجرای سیاست‌های تسهیل کننده بازار‌ها را، در اوایل سال میلادی جدید، انتظار دارد.

 

همچنین دربخش فلزات گرانبها؛ قیمت هر انس نقره با سقوط ۱.۹ درصدی به ۲۱.۷ دلار رسید و قیمت انس پلاتین نیز با افت ۱.۷ درصدی در محدوده‌ی ۹۲۳.۴ دلاری قرار گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر